וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האמריקני במסר הרגעה: נגן על בנות בריתנו מפני איראן

עודכן לאחרונה: 20.11.2021 / 10:31

בוועידת הביטחון בבחריין אמר לויד אוסטין כי אם טהראן לא תחזור ברצינות למו"מ על הסכם הגרעין - ארה"ב "תבחן את כל האופציות" כדי להגן על עצמה. בתשובה לשאלת וואלה! בעניין התחושה באזור כי וושינגטון מורתעת מאיראן השיב: שלאף אחד לא יהיה ספק שנגן על עצמינו"

שר ההגנה של ארצות הברית לויד אוסטין אמר היום (שבת) בוועידת הביטחון במנאמה בירת בחריין כי ארה"ב תגן על עצמה, על בנות בריתה במזרח התיכון ועל האינטרסים שלה מפני התקפות של איראן באזור. הוא הדגיש כי אם איראן לא תחזור ברצינות למו"מ על הסכם הגרעין ארה"ב "תבחן את כל האופציות" כדי להגן על עצמה.

אוסטין ציין כי בשבוע הבא המו"מ יתחדש בוינה על חזרה להסכם הגרעין. הוא אמר שארה"ב תחזור עם רצון טוב לשיחות ברצון טוב אבל הדגיש כי מהלכיה של איראן לא מעודדים במיוחד.

"ארה"ב מחויבת למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני", אמר אוסטין. "אנחנו מחוייבים לפתרון דיפלומטי של נושא הגרעין. אבל אם איראן לא מוכנה לנהל מו"מ ברצינות נסתכל על כל האופציות כדי להגן על ארה"ב. אם איראן תחזור עם עמדות הגיוניות נוכל לפתור את המחלוקת ולחזור להסכם הגרעין".

לויד אוסטין, שר ההגנה האמריקני, 17 ביוני 2021. רויטרס
"נסתכל על כל האופציות". לויד אוסטין/רויטרס

אוסטין ציין כי לאיראן לא צריכות להיות אשליות שהיא תצליח לערער את היחסים של ארה"ב עם מדינות האזור. הוא הדגיש כי בניגוד למה שרבים חושבים באזור ארה"ב מחויבת להגן על האינטרסים שלה במזרח התיכון ולבנות בריתה באזור.

"מחויבים לא לתת לאיראן להשיג נשק גרעיני"

בתשובה לשאלת וואלה! על כך שארצות הברית לא הגיבה להתקפה האיראנית על הבסיס האמריקני בסוריה והתחושה באזור שהיא מורעת מאיראן - אמר אוסטין: "ארה"ב שומרת על הזכות להגן על עצמה ועל אינטרסים שלה במקום ובזמן המתאים. שאף אחד לא יטיל בכך ספק. נגן על עצמנו מפני איראן ואנחנו מחויבים לא לתת לאיראן להשיג נשק גרעיני".


שר ההגנה ניסה בדבריו שוב ושוב לשגר מסרי הרגעה למדינות ערב ולישראל בכל הנוגע לאיראן. הוא אמר את הדברים על רקע בקורת שנשמעת בעיקר בחדרים סגורים במדינות האזור אבל גם בפומבי על כך שארה"ב מורתעת ע"י איראן, נסוגה מהאזור ולא מוכנה להפעיל כוח נגד התוקפנות האיראנית - גם כאשר זו מופנית ליעדים אמריקנים במזרח התיכון. אוסטין נשאל לא פחות מחמש פעמים במהלך הופעתו בוועידה במנאמה לגבי הספקות למחויבות האמריקנית כלפי מדינות האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully