וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה חוזרת לסגר מלא, ותחייב את כל אזרחיה להתחסן נגד קורונה

עודכן לאחרונה: 19.11.2021 / 12:13

הניסוי בהטלת הסגר על לא מחוסנים בלבד לא הצליח להוביל לבלימת התחלואה, והחל מיום שני תהפוך אוסטריה למדינה הראשונה במערב אירופה החוזרת לסגר מלא. החל מפברואר, כל האזרחים יחויבו להתחסן. בינתיים, גם גרמניה ויוון הטילו הגבלות על לא מחוסנים

בווידאו: מסיבת עיתונאים שבה קאנצלר אוסטריה מודיע על סגר ללא מחוסנים/צילום: רויטרס

אוסטריה הודיעה היום (שישי) כי היא מרחיבה את הסגר, שיכלול גם את מי שכבר התחסן נגד נגיף הקורונה, אחרי שההגבלות על לא מחוסנים שנכנסו לתוקף השבוע לא הצליחו לבלום את המגיפה. ההגבלות החדשות ייכנסו לתוקף ביום שני, כשהחל מפברואר כל האזרחים יהיו מחויבים להתחסן, בצעד ראשון מסוגו ביבשת.

קנצלר אוסטריה, אלכסנדר שלנברג, אמר במסיבת עיתונאים שבה הכריז על הסגר - הראשון לחורף זה במערב אירופה - כי הוא יימשך בין עשרה ל-20 ימים. "לא הצלחנו לשכנע מספיק אנשים ללכת להתחסן", אמר הקנצלר. "זה כואב שעדיין צריך לנקוט צעדים כאלו".

אוסטריה כבר העבירה שורת הגבלות מחמירות יחד עם גרמניה וסלובקיה בשבועות שקדמו לחג המולד, על רקע הוויכוח הגובר סביב השאלה אם חיסונים לבדם מספיקים כדי להתמודד עם נגיף הקורונה. רק כ-66% מאוכלוסיית אוסטריה מחוסנים במלואם, אחד השיעורים הנמוכים ביותר במערב אירופה. במקביל, נתוני התחלואה באוסטריה הם מהגבוהים ביבשת, ומספר הנדבקים היומי ממשיך לקבוע שיאים.

תור מחוץ למרכז לחיסונים נגד קורונה בווינה, אוסטריה, 18 בנובמבר 2021. רויטרס
תור מחוץ למרכז לחיסונים נגד קורונה בווינה, אתמול/רויטרס

בשבוע שעבר, יותר ממחצית ממספר הנדבקים בעולם וכמחצית ממספר המתים נרשמו באירופה, מוקד המגיפה העולמית כיום. בהולנד כבר נכנסו בשבוע שעבר לסגר חלקי, שבמסגרתו ברים ומסעדות נסגרים החל מהשעה 20:00.

אתמול הכריזה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל על הגבלות חדשות על לא מחוסנים באזורים שבהם בתי החולים קורסים תחת עומס חולי הקורונה. במקביל, ביוון הטילו גם כן הגבלות על לא מחוסנים, שעליהם נאסר להיכנס למקומות סגורים כמו בתי קולנוע, מוזיאונים ומכוני כושר. שיעור התמותה מהנגיף במדינה זינק לרמה הגבוהה ביותר שלו זה חצי שנה, וכשליש מאזרחי יוון עדיין לא מחוסנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully