וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה בוחנים את הסרת תג השם ממדי שוטרים בפעילות מבצעית - והחלפתו במספר אישי

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 13:50

לוואלה! נודע כי האפשרות נבחנת כחלק מתכנית המפכ"ל להיאבק ב"שיימינג" כלפי שוטרים. בדרך זו, אזרחים לא יוכלו לדעת את שמם, אך יוכלו להתלונן עליהם בעזרת מספרם האישי. בשורות המשטרה הורמו לא מעט גבות בנוגע לצעד השנוי במחלוקת, שעלול לפגוע באמון הציבור בארגון

בווידאו: חמישה נעצרו בהפגנה סמוך לביתו של ראש הממשלה נפתלי בנט/צילום: מה שמעניין חדשות

במשטרה בוחנים לאחרונה את הסרת תג השם ממדי שוטרים בפעילות מבצעית, כך שבמקום שמו של השוטר, יופיע מספרו האישי - כך נודע לוואלה!. זאת, כחלק ממדיניות המפכ"ל למאבק בתופעת ה"שיימינג" נגד שוטרים. בין היתר, נבחנת האפשרות שתג השם יוסר בהפגנות.

אם המהלך אכן יצא לפועל, אזרחים לא יוכלו לזהות את השוטר בשמו, כפי שמקובל במדינות דמוקרטיות רבות בעולם המערבי. אולם, ניתן יהיה לזהותו במקרה שאזרח ירצה להגיש עליו תלונה במח"ש - באמצעות מספרו האישי.

במשטרה נאבקים בתופעת ה"שיימינג" נגד שוטרים ואף מינו "קצין שיימינג" שיסייע בנושא. בתג המשטרתי החדש, על פי התכנון, יופיע סמל היחידה, סמל המדינה ומספרו האישי של השוטר. קצין בכיר במשטרה ציין כי "אנחנו רואים עלייה משמעותית ב'שיימינג' נגד שוטרים. במהלך שומר החומות הייתה עלייה של מאות אחוזים באירועי 'שיימינג', לא רק כלפי שוטרים אלא גם כלפי בני משפחתם, שאותרו דרך שמות השוטרים - כשרובם היו מהחברה הערבית. זכותו של אדם שמבקש להתלונן על שוטר לא תיפגע".

שוטרים בהפגנה הכלכלית בתל אביב - ה-11 ליולי 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
תג השם יוסר? שוטרים בהפגנה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

למרות היכולת להתלונן נגד שוטר על ידי הצגת מספרו האישי, אם הצעד אכן יצא לפועל, הוא עלול לגרור ביקורת רבה. דווקא בימים שבהם המשטרה מנסה לשקם את האמון הציבורי בה, צעד כזה עלול ליצור אפקט הפוך.

סעיף 5א'(א) לפקודת המשטרה קובע כיום כי "שוטר כשהוא לבוש מדים יענוד תג זיהוי גלוי לעין הנושא את שמו ושם משפחתו". לפיכך, מחובתם של השוטרים הלבושים מדים לענוד את תגי השם בכל זמן הפעילות. יתרה מכך, שוטרים שלובשים אפוד המסתיר את תג השם - מחויבים לענדו על גבי האפוד.

במשטרה שמרו על הנושא בחשאיות, אלא שאתמול, בכנס של אגף המבצעים במשטרה שהתקיים בלוד, חשפה ניצב סיגל בר צבי כי במשטרה בוחנים את החלפת תג השם בתג עם המספר האישי, דבר שהביא להרמת גבות במשטרה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שוטרים בהפגנה הכלכלית בתל אביב - ה-11 ליולי 2020. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מהלך שנוי במחלוקת. שוטרים בהפגנה/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

זו אינה הפעם הראשונה שניצב בר צבי מבצעת מעשה שנוי במחלוקת. לפני כשבועיים פורסם בוואלה! כי ניצב בר צבי פעלה בדרך כוחנית על מנת לנסות להזיז את תת ניצב שמעון נחמני, ראש אגף המבצעים במשטרה מתפקידו, והוציאה אותו ממספר קבוצות ווטסאפ של חטיבת המבצעים, דבר שעשוי לפגוע בתפקודו המקצועי ולהביא לכאורה לפגיעה בעבודת המשטרה. זאת, רק בשל סכסוך אישי ולא ענייני שפרץ בין השניים.

קצינים בכירים במשטרה ביקרו בחריפות את תת ניצב בר צבי על התנהלותה. "היא שגתה כשחסמה אותו מקבוצות הווטסאפ, זו לא ההתנהגות שמצופה מניצב במשטרה", טענו בפני וואלה!. בסביבתו של נחמני, אמרו כי הוא "קצין מצוין" וכי "אין סיבה שיסכים לקחת על עצמו תפקיד בדרגה נמוכה יותר".

  • עוד באותו נושא:
  • משטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully