וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתה מאוחרת: רצתה לחטא שטרות במיקרוגל מחשש לקורונה - ושרפה כעשרת אלפים שקלים

עודכן לאחרונה: 18.11.2021 / 11:41

ר', בת 74 מירושלים, החליטה לאמץ את המלצת חברתה וחיממה יותר מ-70 שטרות מכספי ועד הבית בקערה מפלסטיק, אחרי ששפכה לתוכה אקונומיקה. אולם, חוטי הברזל שהשטרות מכילים הביאו לשריפתם. עם זאת, בנק ישראל הסכים להחליף את השטרות הפגומים בחדשים, כך שלא נגרם לה נזק כספי

ר', גימלאית מירושלים בת 74, בסך הכול חששה להידבק בקורונה דרך דמי ועד הבית שהיא גובה משכניה, במסגרת תפקידה בוועד הבית מזה שנים. אולם, עצה גרועה במיוחד שקיבלה מחברה גרמה לכך ששרפה בטעות קרוב לעשרת אלפים שקלים.

מחשש לקורונה, ר' החליטה "לחטא" את השטרות במיקרוגל. היא הכניסה אותם לקערת פלסטיק עם אקונומיקה, בעודה עוטה כפפות, וחיממה אותם. באופן לא מאוד מפתיע, כשחזרה למטבח היא הריחה כי דבר מה נשרף וגילתה שכל השטרות נשרפו.

"אני מרגישה אשמה גדולה, הן בגלל שזה כסף שלא שייך לי והן משום שאני אזרחית נאמנה ומעולם לא גרמתי להשחתת כסף", כתבה ר' לבנק ישראל לאחר המקרה. "אני מתכוונת לשים בקופת הוועד צ'ק מחשבוני על הסך הנ"ל, ולהחליף את השטרות הפגומים. זה גורם לי לתסכול ומקשה עליי עוד יותר להעביר את הימים הקשים האלה ספונה בבית, שלא לדבר על העניין הכלכלי - הכנסתי החודשית שהיא פנסיה לא גבוהה".

גימלאית בת 74 מירושלים שרפה בטעות שטרות במיקרוגל,18 בנובמבר 2021. בנק ישראל,
אל תנסו את זה בבית. אלפי השקלים שנשרפו במיקרוגל/בנק ישראל

עם זאת, לסיפור החריג הזה יש דווקא סוף טוב. בעקבות פנייתה של ר', הסכים בנק ישראל להחליף את השטרות הפגומים בשטרות חדשים, כך שבסופו של דבר לא נגרם לה נזק כלכלי.

"הבנק מעניק שירות לציבור של החלפת שטרות או מטבעות שנפגמו אגב שימוש, וזאת באמצעות פנייה לבנק ישראל והצגת השטרות או המעות שנפגמו", הסביר מנהל אגף המזומנים במחלקת המטבע בבנק ישראל, אמיר ספרנוביץ'. "חשוב לציין כי נגיף הקורונה אינו מועבר על ידי שטרות או מטבעות, ומיותר לציין כי שטרות הכסף בישראל מכילים חוטי ברזל העלולים להתלקח במיקרוגל".

גימלאית בת 74 מירושלים שרפה בטעות שטרות במיקרוגל,18 בנובמבר 2021. בנק ישראל,
גימלאית בת 74 מירושלים שרפה בטעות שטרות במיקרוגל,18 בנובמבר 2021/בנק ישראל

נורית פלתר איתן, ראש מחלקת התקשורת בבנק ישראל, הוסיפה: "אנו מחליפים אלפי שטרות בשנה, שניזוקו, נקרעו, התבלו ועוד. אבל מקרה של הרתחת שטרות במיקרוגל עוד לא היה לנו. גם בבירור בקרב בנקים מקבילים בחו"ל, לא נתקלנו במקרה כזה ומצאנו לנכון ליידע את הציבור, כדי שלא יעלה על דעתו של מישהו נוסף לחמם שטרות במיקרוגל".

  • עוד באותו נושא:
  • בנק ישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully