וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב סורי יצא לחפש את בתו בגבול בלארוס-פולין: "עקרו לה את הציפורניים, הם מפלצות"

17.11.2021 / 18:56

אבו אליאס, המתגורר בשבדיה, הגיע לעיירת גבול פולנית בתקווה לפגוש את בתו, רופאה בת 25 שנלכדה בציפורני המאבק בין משטר לוקשנקו לאירופה. "הכו אותם בשוקר חשמלי ואמרו להם ללכת לפולין"

ילדים של מהגרים בגבול בלארוס עם פולין, 17 בנובמבר 2021. רויטרס
המשפחות מנסות לסייע. ילדים בגבול בלארוס-פולין/רויטרס

קרובי משפחה מודאגים של המהגרים התקועים ביער בגבול פולין-בלארוס מגיעים לעיירות הגבול הפולניות בתקווה לעזור ליקיריהם להימלט מהאלימות הגוברת ומהכפור.

אחד מהם הוא אזרח סורי, הגר בשבדיה, הנואש למצוא את בתו, הילדה נעמן, רופאה בת 25 שעושה את דרכה מסוריה לאירופה. האב, שהזדהה בשם אבו אליאס, אמר שב-25 הימים האחרונים היא סבלה מרעב, צמא ומפציעות שהסבו לה כוחות משמר הגבול הבלארוסי.

"היא לא יכולה ללכת עוד. הציפורניים של הבת שלי נעקרו. הבלארוסים הגיעו בלילה, הכו אותם בשוקר חשמלי ואמרו להם ללכת לפולין. פולין קיבלה אותם רק כדי להחזיר אותם בחזרה", אמר אבו אליאס. האיחוד האירופי מאשים את מינסק ביצירת משבר המהגרים בגבולו המזרחי כחלק מ"מתקפה היברידית" נגד הגוש - באמצעות מתן אשרות בלארוסיות ברחבי המזרח התיכון, הטסת מהגרים ודחיפתם הלא חוקית מעבר לגבול.

אבו אליאס, אזרח סורי שהגיע אל פולין כדי לחפש את בתו שבגבול בלארוס, בריאיון עם רויטרס, 15 בנובמבר 2021. רויטרס
"אני אדם מת, אין לי תחושה". אבו אליאס/רויטרס

בלארוס מכחישה שהיא יצרה את המשבר, אך היא טוענת שהיא לא יכולה לפתור אותו עד שאירופה תסיר את הסנקציות שהטילה על משטרו של אלכסנדר לוקשנקו בשל דיכוי האופוזיציה אחרי הבחירות בשנה שעברה.

אבו אליאס בעצמו עבר מסע מפרך לאירופה ב-2014, כשלדבריו הוא נפל ל"מלכודת של מבריחים". הוא חושש שאותו הדבר יקרה לבתו. לדבריו, היא בקושי הייתה בקשר עמו, אחרי שאיבדה את הטלפון הסלולרי שלה. הוא אמר כי היא סיפרה לו שהרשויות הבלארוסיות ביקשו מהמהגרים לשלם כמאה דולר עבור הטענת 20% מהסוללות של הטלפונים שלהם. בלארוס מכחישה שהיא נהגה באלימות נגד המהגרים.

אבו אליאס אמר כי משטרת פולין דחפה את בתו ומהגרים אחרים בחזרה לבלארוס שוב ושוב, לעתים באמצעות כלבים, למרות האלימות שהפעיל הצד בלארוסי. "היא כאן, 40 ק"מ מכאן, הם משחקים בנו. פולין לא מכניסה אותם, והצד השני לא מאפשר להם לחזור. הם לא בני אדם, הם מפלצות, מפלצות, מפלצות", אמר.

משמר הגבול של פולין לא הגיב לפניות בנושא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
עימותים בין מהגרים בגבול בלארוס לבין כוחות ביטחון של פולין, 16 בנובמבר 2021. רויטרס
עימותים בגבול, אתמול/רויטרס

האב הסורי אמר כי בתו הצליחה לאחרונה ליצור עמו קשר דרך טלפון מושאל, וסיפרה לו שהיא מתכננת להגיע לגרמניה בקרוב. עכשיו, הוא מקווה להגיע לשם ולחכות לה, אבל אין לא מושג מה הולך לקרות.

"אני מת, אין לי תחושה. אני אדם מת", הוא סיפר לרויטרס. "הם משחקים אחד נגד השני, אחורה וקדימה, ומי הדלק? האנשים האלו, האנשים המסכנים האלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully