וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דקירה בירושלים: 2 שוטרי מג"ב נפצעו קל ובינוני בעיר העתיקה

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 21:52

בן 20 ובת 19 נפצעו מדקירה ברחוב הגיא בעיר, סמוך לישיבת עטרת כהנים, ופונו לבית החולים. שערי העיר העתיקה נחסמו למעבר. המחבל, בן 16 ממזרח ירושלים, נורה למוות על ידי כוחות הביטחון ומאבטח של הישיבה. "הלוחמת נאבקה במחבל, שקפץ על לוחם אחר"

בווידאו: תיעוד פיגוע הדקירה בירושלים/צילום: דוברות המשטרה

שני שוטרי מג"ב כבני 20 נפצעו היום (רביעי) באורח בינוני וקל בפיגוע דקירה ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים, סמוך לישיבת עטרת כהנים. המחבל, בן 16, נורה ונהרג בזירת הפיגוע על ידי מאבטח של הישיבה. שערי העיר העתיקה נחסמו למעבר. השוטרים, צעירה בת 19, שנפצעה באורח בינוני ופונתה לבית החולים הדסה הר הצופים, ובן 20 שנפצע קל ופונה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר.

"מחבל שהגיע מכיוון שער שכם, החל ללכת פה בעיר העתיקה, וכאשר זיהה את הלוחמים הולכים ברחוב הגיא באזור צומת ההוספיס, קפץ על אחד הלוחמים בניסיון לדקור אותו", סיפר מפקד הפלוגה, סגן-ניצב ליאור כהן. "הלוחמת ניסתה להשתלט עליו ונאבקה בו תוך כדי שהוא מנסה לדקור אותה, ודוקר אותה, פוצע אותה בראש וביד".

"במקביל, הלוחם השני משתלט ורוצה לאתר זווית ירי אל עבר המחבל. תוך כדי היאבקות של שני הלוחמים עם החשוד, ואומץ לב. המחבל הזה מנסה דבר אחד - פשוט מאוד לתקוף אותם ולהרוג אותם. הם משתלטים עליו ומנטרלים אותו ובעצם סוגרים את האירוע. במקביל שאר הלוחמים ממשיכים לאתר ולהתחקות אחר סייעים וברחנים בתוך העיר העתיקה. כרגע הפעילות עדיין נמשכת".

זירת החשד לפיגוע בירושלים 17 בנובבמר 2021. אריה לייב אברמס, פלאש 90
זירת הפיגוע, הערב/פלאש 90, אריה לייב אברמס
זירת החשד לפיגוע בירושלים 17 בנובבמר 2021. דוברות משטרת ישראל
זירת הפיגוע, הערב/דוברות משטרת ישראל

מפקד מרחב דוד במשטרה, נתי גור, סיפר כי "המחבל נתקל בצמד שוטרים של מג"ב ירושלים וניסה לדקור שוטר ושוטרת שהיו בסיור במקום. במהלך ניסון הדקירה השוטרים, בנחישות רבה, הגיבו בירי נטרלו את המחבל. מפקד מחוז ירושלים הגיע לזירה לבצע הערכת מצב".

לאחר האירוע, כוחות מג"ב פשטו על ביתו של המחבל בשכונת עיסאוויה שבמזרח העיר ועצרו את אמו, אביו ואחיו. בחמאס אמרו כי "מעשה הגבורה נגד החיילים מדגיש את המשך המהפכה של עמנו נגד הכיבוש ומשקף את חוסר היכולת של הכובש להפסיק את האינתיפאדה של עמנו למרות מדיניותו הנפשעת".

זירת החשד לפיגוע בירושלים 17 בנובבמר 2021. אריה לייב אברמס, פלאש 90
זירת הפיגוע, היום/פלאש 90, אריה לייב אברמס
שוטרים פרוסים בשער הגיא בירושלים 17 בנובבמר 2021. דוברות משטרת ישראל
שוטרי מג"ב פרוסים בזירת הפיגוע, הערב/דוברות משטרת ישראל

חובשי מד"א יהושע שטרית, אוהביה שרעבי ומשה טובולסקי סיפרו: "חברנו לכוח משטרה במקום שהובילו אותנו לצעיר וצעירה שנפצעו, הם היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות חודרות. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים מהיר בשטח, העלינו אותם לטרקטורון המיוחד של מד"א המיועד לנוע בסמטאות העיר העתיקה ופינינו אותם תוך המשך טיפול לחבירה עם ניידות טיפול נמרץ של מד"א שהמתינו לנו סמוך לשער האריות".

בווידאו: זירת פיגוע הדקירה בירושלים/צילום: רוני כנפו, ידיעות מהשטח בטלגרם, ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים
השוטרת שנדקרה במהלך פיגוע הדקירה בירושלים בביה"ח. דוברות משטרת ישראל
השוטרת שנדקרה במהלך הפיגוע/דוברות משטרת ישראל

לפני כחודש וחצי ניסתה אישה כבת 30 ניסתה לדקור שוטרים במעבר השלשלת בעיר. הכוח הגיב בירי והיא נהרגה במקום. שעות לפני כן מחבל חמוש נהרג בעת חילופי אש עם צה"ל באזור ג'נין. בשני המקרים לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

בעקבות ניסיון הפיגוע בירושלים הכניסות להר הבית ולעיר העתיקה נסגרו לזמן קצר. במשטרה מסרו כי "עירנותם ותגובתם המהירה של השוטרים לאירוע, הביאה לנטרולה של המפגעת, תושבת קבטיה שבאזור ג'נין. כוחות רפואה שהגיעו למקום קבעו בהמשך את מותה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully