וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות חדשה במשפט רצח תאיר ראדה מחזקת את עמדת התביעה נגד זדורוב

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 14:38

לפי עדותו של הרופא שנקרא לזירת הרצח של הנערה, מהגופה זלג דם שעות לאחר האירוע, ולא רק בסמוך לו. טענתו מצטרפת לעדות דומה נוספת, והן עשויות להוכיח כי העקבות הבלתי מזוהות שנמצאו בזירה שייכות למחלץ אלמוני, ולא לרוצח

בווידאו: סניגורו של זדורוב על עדות המדובב במשפט/צילום: אלי אשכנזי

ד"ר ערן הרצוג, הרופא שנקרא לזירת רצח תאיר ראדה כדי להוציא תעודת פטירה, העיד היום (רביעי) במשפט החוזר שנערך לרומן זדורוב, וסיפר בבית המשפט כי כשהזיזו את גופתה של ראדה - נזל ממנה דם.

עדותו של הרצוג משמעותית לסוגיה שבמרכזו של המשפט החוזר, הנוגעת לדם שזלג בזירת הרצח ושהוטבע בזירה והותיר סימנים של עקבות שלא שויכו לאדם מסוים. המשפט החוזר נערך בעיקר בשל חוות דעת של מומחה, שההגנה הציגה בפני בית המשפט העליון, שבה נטען כי דם לא היה יכול לזלוג מהגופה זמן רב אחרי הרצח. מכך, טוענת ההגנה, עולה שדם זלג מהגופה רק סמוך לרצח ולכן אותן עקבות בלתי מזוהות שייכות לרוצח - שאיננו זדורוב.

לדברי הרצוג, הוא עוכב זמן רב מחוץ לזירת הרצח ואחרי שהותר לו להיכנס אמר כי אינו יכול לבדוק את הגופה משום שהייתה בתוך תא השירותים, וביקש כי יוציאו אותה. הוא ציין כי כשהזיזו את הגופה נזל ממנה דם.

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
עדות משמעותית למשפט החוזר. ראדה/ג'יני

עדות זו מצטרפת לעדותו של יצחק מנשה, אחד מאבות הבית של בית הספר "נופי גולן" שבו אירע הרצח, לפני שבוע וחצי, שבה סיפר לראשונה על כך שבלילה אחרי הרצח, ראה את אנשי זק"א מורידים את גופתה של תאיר בתוך שק גופות ומניחים את הגופה על ספסל בקומת הקרקע. לדבריו, לאחר מכן קראו לאביה של תאיר, שמואל, כדי לזהות את בתו. לדברי העד, כשלקחו את הגופה, ראה שניגר על הרצפה דם מתוך שק הגופות. עוד העיד כי הלך להביא סמרטוט וניקה את הדם.

נוכח חשיבותה של סוגיית זליגת הדם, ביקש היום אב בית הדין, השופט אשר קולה, כי שני אנשי זק"א שפינו את הגופה יאותרו ותיגבה מהם עדות. לצד סוגיה זו, מנסים הצדדים לברר בבית המשפט את השאלה למי יכולות היו להשתייך אותן עקבות בלתי מזוהות. במשפט הראשון, וגם בדיון בערעור שנידון בבית המשפט העליון, רווחה ההנחה כי ייתכן ומדובר היה ב"מחלץ אלמוני". כלומר אדם שהגיע לזירת הרצח אחרי שאותרה הגופה, אבל שהחוקרים לא הצליחו לברר במי מדובר.

סניגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, טוען כי מכל העדויות וחומרי החקירה עולה שהיו 15 אנשים בזירת הרצח וכי הזירה הייתה סגורה ונמנעה כניסה של אנשים אליה. לדוגמה, היום נחקר העד מרדכי בן-צור, שהיה בין המחפשים שהגיעו לזירת הרצח, והוא העיד כי לא נכנס לתא שבו הייתה הגופה וגם לא ראה אחרים שנכנסו לתא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully