וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של מחמוד שנרצח בשל טעות בזיהוי זועמת: "אם זה היה קורה במושב, היו עצורים"

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 15:24

בן ה-52 והאב לשני ילדים בעלי מוגבלויות הגיע לבית הקברות ונקלע לחילופי אש בין עבריינים. אחד הכדורים שכוון לאדם סמוך אליו הביא למותו. אחיו מתח ביקורת על הרשויות: "לא מתייחסים אלינו כאילו יש לנו תעודת זהות כחולה". לקראת הלווייה - שיירת מחאה חוסמת את איילון

בווידאו: מאות הפגינו בג'לג'וליה על רצח הנער/צילום: PANET

משפחתו של מחמוד עודה, תושב ג'לג'וליה שנורה למוות בשל טעות בזיהוי, מתחה היום (רביעי) ביקורת על היעדר האכיפה בחברה הערבית, יצאה נגד היחס המזלזל לטענתה מצד הרשויות וקראה להתקדם בחקירת הרצח של קרובם בן ה-52. במקביל, משפחה וקרובים אחרים יצאו בשיירת מחאה שחוסמת את איילון ויצרה שיבושי תנועה, זאת לקראת הלווייתו של עודה.

אחיו, עודה עודה, סיפר על אדם רגיל, אב לחמישה ילדים, בהם שניים בעלי מוגבלויות, שיצא להלוויה של אחד מקרובי משפחתו ולא חזר בחיים. "היה שם כנראה מישהו מהעולם התחתון שרצו לחסל אותו, וכשהוא יצא משם התחילו יריות. הוא היה מאחורי זה שהתכוונו לירות בו וקיבל כדור בראש", סיפר האח.

"יש לי שאלה אחת: מה עושים הממשלה, המשטרה והשב"כ? הם יכולים לעצרו את האלימות הזאת ב-24 שעות, זה מה שאומרים אצלינו ברחובות. אבל לצערי זה לא מעניין אותם, הם מתייחסים אלינו כאילו אין לנו תעודת זהות כחולה", המשיך.

מחמוד עודה (מימין) ואחיו עודה. באדיבות המשפחה
מימין, מחמוד עודה, ואחיו עודה. בצעירותם/באדיבות המשפחה

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי מי שהיה היעד לניסיון החיסול הוא צעיר בן 25 שנפצע באורח קשה.

"אם אחי היה עבריין - מילא, אפשר היה להגיד שהוא הלך לדרך כזו אז מגיע לו. אבל בחור בן 52 שלא חוזר הביתה, מה כבר אפשר להגיד?", אמר עודה. "לפני שבוע או שבועיים ירו ברגליים על בעל חנות לטלפונים ניידים במועצה. חצי שעה לפני כן המשטרה התקשרה אליו ואמרה לו שיש סכנה לחיים שלו. אז למה לא מגנים עליו? למה אחרי חצי שעה הוא קיבל כדור לרגל?".

עוד בוואלה!

טעות בזיהוי: גבר נורה למוות ביציאה מהלוויה בג'לג'וליה

לכתבה המלאה
מחמוד עודה. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"בן אדם יוצא מהבית ולא חוזר". מחמוד עודה/מערכת וואלה!, אתר רשמי

הוא הדגיש את הפער שיש לטענתו בין פעולות האכיפה ביישובים היהודים וערבים. "מה שכואב זה שאם תושב מהמושב לידינו היה מקבל את הכדור - תוך שעה היה ידוע כבר מי הרג אותו והוא כבר היה במעצר. אצלנו לא, לא יודע למה. נהרגים כל יום אחד או שניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully