וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגמת עלייה קלה במספר חולי הקורונה, בשיעור הבדיקות החיוביות ובמקדם ההדבקה

עודכן לאחרונה: 17.11.2021 / 13:04

539 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה, לאחר ש-0.72% מהבדיקות נמצאו חיוביות. זאת, ברקע ההקלות החדשות. במקביל, משלוח חיסוני הילדים מתעכב, המבצע צפוי להתחיל ביום רביעי. פרופ' אש: כנראה שבזמן הקרוב נחיה עם 500 מאומתים ליום

עלייה קלה בתחלואה בקורונה נרשמה גם היום (רביעי) בארץ. במהלך חמשת הימים האחרונים נראתה מגמת עלייה במספר המאומתים לנגיף, באחוז הבדיקות החיוביות וכן במקדם ההדבקה. לפי עדכון משרד הבריאות, 539 בני אדם נמצאו חיוביים לנגיף ביממה האחרונה לאחר ש-0.72% מהבדיקות נמצאו חיוביות. זאת במקביל להקלות חדשות שפורסמו בשבוע האחרון.

בנוסף, משרד הבריאות הודיע כי משלוח חיסוני הילדים לקורונה, שהיה אמור להגיע הערב לישראל, נדחה למחר. ככל הנראה תחילת מבצע החיסונים לילדים לא יתעכב בשל כך, וצפוי להתחיל ביום רביעי. במקביל, ביום ראשון יתקיים דיון בצט"ם בעניין המרווח בין המנות ועל ילדים מחלימים מהנגיף.

תורני ענק לבדיקות קורונה בככיר רבין, תל אביב 18 ביולי 2021. אבשלום ששוני, מעריב
מגמת עלייה קלה בתחלואה נרשמה בחמשת הימים האחרונים. מרכז בדיקות לקורונה בת"א/מעריב, אבשלום ששוני

העלייה בתחלואה נרשמת ברקע של שורת הקלות שמשרד הבריאות פרסם בשבוע האחרון. אמש הודיע המשרד כי סיכם על הקלות בבדיקות קורונה לישראלים השבים מחו"ל ולתיירים המגיעים ארצה. בחמישי שעבר הדרג המקצועי החליט לבטל לחלוטין את הגבלת ההתקהלות במקומות פתוחים, וכן את חובת התו הירוק במקומות "בסיכון נמוך".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש התייחס היום לעלייה הקלה בתחלואה, ואמר כי מדובר "במצב שאיתו נחיה בזמן הקרוב". "500 ביום זה לא מעט, אבל יכול להיות שבתנאים של היום, עם הדלתא, המשק הפתוח והחינוך הפתוח - זה מה שאפשר להגיע אליו". את הדברים אמר בכנס השנתי של האיגוד לרפואת ילדים.

עוד ציין אש כי הגל הרביעי הפתיע את משרד הבריאות. "ידענו שהוא אפשרי, היו לנו תרחישים, אבל הדחקנו את האפשרות שהוא יכול להגיע", אמר, "הוא נבע משילוב של דעיכת בחיסוניות של אוכלוסיה גדולה יחד עם וריאנט הדלתא המדבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully