וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה חודשים לאחר שאיבדה שניים מילדיה באסון במירון: משפחת אנגלרד חובקת בן

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 19:11

בני המשפחה, שאיבדו באסון בהילולת רבי שמעון בר יוחאי את האחים יהושע בן ה-9 ומשה נתן בן ה-14, התעוררו הבוקר לשמחה גדולה כשהתבשרו על לידת התינוק. במקביל, הכנסת דנה היום בסוגיית הפיצויים למשפחות שאיבדו את יקיריהן

בווידאו: חצי שעה לפני אסון הר מירון: מחסומים הוצבו במתחם/מערכת וואלה!

כשבעה חודשים לאחר האסון במירון שגבה את חייהם של 45 בני אדם בהילולה של רבי שמעון בר יוחאי, משפחת אנגלרד מירושלים, שאיבדה בו את שניים מילדיה, יהושע בן ה-9 ואחיו משה נתן בן ה-14, התעוררה הבוקר (שלישי) לשמחה גדולה, בה התבשרה על לידת בן.

שני האחים הגיעו יחד להילולה במירון, ונדחקו למוות בשביל שבו נוצר עומס רב וגרם לאסון הכבד. בני המשפחה, המשתייכים לזרם החסידי-החרדי, ישבו שבעה על שני ילדיהם, ואמרו אז לסובבים אותם כי הם "מקבלים את הגזירה באהבה רבה". כעת, שבעה חודשים אחרי, המשפחה חוגגת את לידת הבן.

האחים משה ויהושע, שנספו במירון. באדיבות המשפחה
משה ויהושע אנגלרד/באדיבות המשפחה

בכנסת דנו היום באסון מירון, ובדגש על העובדה שמשפחות ההרוגים טרם קיבלו פיצויים מהמדינה. יפתח עשהאל, נציג משרד האוצר, טען כי הסיבה לכך שהכספים לא הועברו למשפחות נובעת מכך ש"מדיניות הממשלה לא לנקוט עמדה לפני מסקנות הוועדה". חברי הכנסת בוועדה, ובהם יעקב אשר מיהדות התורה ומיכאל מלכיאלי מש"ס, מתחו ביקורת על הטענה היות והוועדה לטענתם אינה דנה בפיצויים הכספיים מהמדינה.

יו"ר הוועדה, ח"כ ווליד טאהא אמר כי "הנושא הזה צריך להיות מטופל בצורה יותר נוגעת לאנשים כי מדובר באסון כבד. אני ניגש לאסון מההיבט האנושי גרידא. הדיון התקיים לא כדי לשים מישהו בתא האשמה אלא כדי לקדם את העניין. אנו מבינים שיש ועדת חקירה אבל היו דברים מעולם והמשפחות צריכות לקבל פיצויים".

ישעיהו פוגל, אביו של ידידיה שנהרג באסון, אמר בדיון כי על המדינה "לשים לנגד עיניה את 43 המשפחות האלה, כדי שהן יחזרו לחיים בצורה נורמטיבית, שתהיה להן את הנשימה הזו. וזה מה שאני מצפה מכם".

  • עוד באותו נושא:
  • מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully