וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת טרור בבירת אוגנדה: מחבלים מתאבדים התפוצצו ליד הפרלמנט, לפוחת 3 נהרגו

שלושה מחבלים רכובים על אופנועים פוצצו את עצמם ליד הפרלמנט ומטה המשטרה בקמפלה, שנטרלה פצצות נוספות. עוד עשרות נפצעו, ומניין ההרוגים צפוי לעלות. לפי ההערכות, ארגון אסלאמיסטי הפועל בקונגו השכנה אחראי למתקפה, האחרונה בשורת פיגועים בעיר. "האדמה רעדה"

נשים מתחבקות בסמוך לזירת הפיגועים בקמפלה, אוגנדה, 16 בנובמבר 2021. רויטרס
נשים מתחבקות בסמוך לזירת הפיגועים בקמפלה, אוגנדה, 16 בנובמבר 2021/רויטרס

כמה מחבלים מתאבדים תקפו היום (שלישי) את קמפלה בירת אוגנדה, הרגו לפחות שלושה בני אדם ופצעו יותר מ-30 אחרים - כך מסרה המשטרה.

במהלך המתקפה, שלושה מחבלים רכובים על אופנועים פוצצו את עצמם ליד הפרלמנט ומטה המשטרה בעיר בהפרש של שלוש דקות. הרשויות מעריכות כי מספר ההרוגים צפוי לעלות, והפיצוצים הותירו חלקי גופות פזורים ברחובות. פצצות נוספות נמצאו בחלקים אחרים של העיר. גורמים רשמיים האשימו קבוצה מקומית, הקשורה לארגון כוחות הברית הדמוקרטיים האסלאמיסטי שבסיסו ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, באחריות למתקפה.

"האיום מפצצות נוספות עוד קיים, במיוחד מצד מחבלים מתאבדים", אמר דובר המשטרה פרד אננגה. "אנחנו מאמינים שעדיין יש עוד חברים בתאי הטרור המקומיים הללו, במיוחד חוליית המתאבדים" שהוקמה על ידי כוחות הברית הדמוקרטיים.

עשן מיתמר מזירת הפיגועים בקמפלה, אוגנדה, 16 בנובמבר 2021. רויטרס
עשן מיתמר מזירת הפיגועים בקמפלה, אוגנדה, 16 בנובמבר 2021/רויטרס

בעקבות הפיגועים, הדיונים בפרלמנט בוטלו ומחוקקים נקראו שלא להגיע למבנה. מכוניות שחנו ליד הפרלמנט עלו בלהבות, בעוד הפיצוץ ליד תחנת המשטרה ניפץ חלונות. "היה קול פיצוץ כמו מירי של רובה גדול. האדמה רעדה, האוזניים שלי כמעט התחרשו", אמר פיטר אולופוט, שומר בנק שהיה בסמוך למתקפה ליד הפרלמנט, לסוכנות הידיעות רויטרס.

ארגון כוחות הברית הדמוקרטיים הוקם בסוף שנות ה-90 כהתנגדות לנשיא אוגנדה הוותיק יוורי מוסווני, אך הוא צץ מחדש בעשור האחרון כשעל התקפותיו החל ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) לקבל אחריות. בחודש שעבר, הארגון קיבל אחריות על פיגוע במסעדה בקמפלה, שבו נהרגה מלצרית בת 20.

כוחות מאוגנדה הם גם חלק מכוח שמירת השלום של האיחוד האפריקני בסומליה הנלחם בא-שבאב, ארגון טרור המקושר לאל-קאעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully