וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ונצואלה מאיים לעצור את מתנגדיו

10.2.2003 / 0:06

בעקבות הפגנה של 100 אלף ממתנגדיו, היום ברחובות הבירה, אמר הוגו צ'אווס: "פיטורים הם כלום! הם צריכים ללכת לכלא"; השביתה פרצה במדינה בעקבות פיטורי אלפי עובדים בתעשיית הנפט

נשיא ונצואלה, הוגו צ'אווס, איים היום לכלוא אלפי מפוטרים מתעשיית הנפט העומדים בראש תנועת מחאה נגד מדיניותו, הפועלת זה חודשיים. "פיטורים הם כלום! רבים מהם צריכים ללכת לכלא על חבלה בכלכלה של ונצואלה", אמר הנשיא על יותר מ-9,000 מפוטרי חברת הנפט הלאומית של ונצואלה.

בסוכנות איי.פי דווח שהאיומים באו יום לאחר שיותר ממאה אלף ממתנגדיו של הנשיא הפגינו ברחובות הבירה קראקס, בתמיכה במפוטרים. האופוזיציה תכננה לקיים הפגנה דומה היום במדינת קרבודו, כמאה ק"מ מערבית לבירה ולקיים מצעד מחאה של רוכבי אופניים בקראקס עצמה.

שביתה כלל ארצית הוכרזה בתחילת דצמבר האחרון, בדרישה שהנשיא יתפטר או יכריז על בחירות מוקדמות. מנהיגי השביתה – קבוצות עסקיות, ארגוני עובדים ופוליטקאים מהשמאל ומהימין, הסכימו להפסיק את המחאה בכל תחומי המשק מלבד תעשיית הנפט.

הנשיא צ'אווס כינה היום את השביתה "הפיכת הנפט", שנועדה להפילו על ידי שיתוק תעשיית הנפט, המספקת מחצית מהכנסות הממשלה. הנשיא גם האשים את מתנגדיו בניהול הפיכה כלכלית, הגורמת להדרדרות קשה של המשק בוונצואלה. להערכת הממשלה, השביתה עלתה עד כה 4 מיליארד דולר.

לטענתו של צ'אווס, מרביתם של 40 אלף העובדים בתעשיית הנפט חזרו לעבודה. מנהיגי השביתה מכחישים את דבריו. לדבריהם, אלפי עובדים סירבו לשוב לעבודה עד שהנשיא יחזיר לעבודה את תשעת אלפים המפוטרים. בסוף השבוע האחרון פוטרו עוד 900 מעובדי תעשיית הנפט.

הבטיח לבער את השחיתות

תעשיית הנפט במדינה, החמישית בגודלה בעולם, ממשיכה להתאושש מנזקי השביתה. לטענת הנשיא מספר חביות הנפט המופקות ביום הגיע ל-1.9 מיליון. זאת, לעומת 3 מיליון חביות לפני תחילת השביתה. מתנגדיו טוענים כי מדובר ב-1.3 מיליון חביות ליום וכי המחסור בדלק עדיין מורגש.

צ'אווס, צנחן לשעבר, עלה לשלטון בבחירות בשנת 1998 ונבחר מחדש בשנת 2000. בשנת 1992 הוא ניסה להשתלט על המדינה בהפיכה צבאית. הוא הבטיח לבער את השחיתות ולחלק את הנפט של המדינה לרווחת העניים. אחרי ארבע שנים בשלטון, האבטלה במדינה מתקרבת ל-20 אחוז והאינפלציה השנתית ל-30 אחוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully