וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים תועדו תוקפים חקלאים פלסטינים, וטוענים: "ניסו להכות אותנו באלות"

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 18:39

בתיעוד נראים החקלאים עושים את דרכם לעבר החלקות שלהם בכפר בורקה שליד שכם, כשלפתע חוסם רכב את דרכם והם מותקפים באבנים, מקלות ואגרופים. מנגד, בישיבת "חומש", שתלמידיה צולמו באירוע, טוענים כי הותקפו על ידי הפלסטינים: "התנפלו וזרקו אבנים"

תיעוד: חקלאים פלסטינים בבורקה נמלטים ממתנחלים שתקפו אותם 15.11.21/יש דין

חקלאים פלסטינים הותקפו היום (שני) על ידי מתנחלים בכפר בורקה השוכן צפונית לשכם, היכן שהייתה ממוקמת בעבר ההתנחלות חומש שפונתה במסגרת תכנית ההתנתקות. בתיעוד שהתפרסם נראים החקלאים כשהם מתקדמים לעבר החלקות שלהם, אז חוסם רכב את דרכם ובמקביל כמה מתנחלים תוקפים אותם באבנים, מקלות ואגרופים.

בארגון יש דין דיווחו כי 3 פלסטינים נפצעו ופונו לבית החולים רפידיא בשכם. בארגון טוענים כי החקלאים הזעיקו את המשטרה וכוחות הביטחון אך השוטרים וכוח צבאי הגיעו למקום לאחר זמן רב. תחקירן הארגון שליווה את החקלאים סיפר כי הותקף בעצמו. "הרגשנו שאנחנו בסכנה גדולה והייתה לנו תחושה שאנחנו לא נצא מזה בחיים. קבוצה של אנשים רדפו אחרינו ואני שומע את אחד מהם יורה באוויר, זה גורם לפחד בגוף".

מתנחלים תקפו באבנים פלסטינים בבורקה. יש דין, מערכת וואלה!
פלסטיני שנפצע בתקיפה, היום/מערכת וואלה!, יש דין
מתנחלים תקפו באבנים פלסטינים בבורקה. יש דין, מערכת וואלה!
פלסטיני שנפצע בתקיפה, היום/מערכת וואלה!, יש דין

מנגד, מנכ"ל ישיבת חומש שמואל וונדי מספר כי הפלסטינים הם שתקפו את תלמידיו. "בשעה שתלמידי הישיבה היו עסוקים בלימוד תורה, נכנסו 5 רכבים פלסטינים לעבר הישיבה. תלמיד אחר שהיה מחוץ לישיבה והגיע לבדו ניסה להכנס, אולם נתקל בפלסטינים", סיפר וונדי. "הלה ביקש סיוע מתלמידי הישיבה שהגיעו לעזור לו להיכנס. ברגע שהתקרבו תלמידי הישיבה, יצאו הפלסטינים מהרכבים, התנפלו על תלמידי הישיבה, זרקו לעברם אבנים וניסו להכות אותם באלות. תלמידי הישיבה יצרו קשר עם כוחות הבטחון וניסו להרחיק את הפורעים עד להגעתם".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב לאירוע ומסר כי "מדובר בסכנה ביטחונית חמורה ועל הרשויות לפעול בהתאם. לצערי ההתיישבות כולה, ולמעשה מדינת ישראל, מתמודדת עם מסע דה לגיטימציה מתוזמר ומתוכנן של ארגוני השמאל הקיצוני שאף לא טורחים להסתיר זאת. ישיבת חומש היא קורבן נוסף של הקמפיין הזה. אולם אנחנו החלטנו לשים לזה סוף. אני קורא לממשלת ישראל ולרשויות החוק לפעול מיידית לעצירת מסע הדה לגיטימציה הזה, ויצירת הפרובוקציות במרחב, זוהי התנהלות שמסכנת את כולנו".

ההתנחלות חומש, שהוקמה על קרקעות של פלסטינים מהכפר הסמוך בורקה, פונתה במסגרת תכנית ההתנתקות בשנת 2005 וכניסת ישראלים למקום נאסרה. אך רק ב-2013, אחרי עתירה של תושבי הכפר, הודיעה המדינה כי תאפשר לבעלים הפלסטינים גישה לאדמותיהם. עם זאת, בפועל ישנה נוכחות גוברת של מתנחלים שמגיעים לשטח ובהם תלמידי ישיבת "חומש המתחדשת", דבר שמרתיע את בעלי הקרקעות הפלסטינים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "כוחות צה"ל הוזנקו מוקדם יותר היום למרחב 'חומש' שבמרחב החטיבה המרחבית 'שומרון', בעקבות דיווח על עימות אלים בין מתיישבים לפלסטינים שכלל יידוי אבנים הדדי וירי באוויר על-ידי המתיישבים. העימות התפזר. כוחות צה"ל נמצאים כעת במרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully