וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורק שוב ושוב ומבצע תנועות גסות: צעיר תועד מבזה את הכנסייה הארמנית בירושלים

עודכן לאחרונה: 21.11.2021 / 14:27

בסרטון שהגיע לידי וואלה!, נראה הצעיר מבחין במצלמה ומסמן לכיוונה שהוא יורק, תוך שהוא חוזר על הפעולה כמה פעמים ואף מניף אצבע משולשת. האירוע מצטרף לשורת התנכלויות שחווה הכנסייה, הנמצאת מאות מטרים מתחנת משטרה: "זאת השפלה". המשטרה תפתח בחקירה

בווידא: תיעוד של צעיר מבזה את הכנסייה הארמנית/תיעוד מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צעיר יהודי נצפה ביום רביעי האחרון בפתח הכנסייה הארמנית בירושלים על ידי מצלמות אבטחה, כשהוא ניגש לכניסתה ויורק. בתיעוד שהגיע לידי וואלה!, נראה הצעיר יורק, מבחין במצלמות, מסתכל עליהן ומסמן למצלמה שהוא יורק שוב, תוך שהוא חוזר על הפעולה כמה וכמה פעמים, ובין לבין מרים אצבע משולשת.

"אנו המומים לראות שישראלי אחד עמד מול הכניסה הראשית של הפטריארכיה הארמנית של ירושלים וירק תוך שהוא מביט לעבר המצלמה ואז שוב יורק בצורה הפגנתית ומכוונת", נמסר מהכנסייה הארמנית בתגובה לתיעוד. "זוהי השפלה, התנהגות לא מכובדת ואי סובלנית כלפי הדת וסמליה. אנו קוראים למשטרה לפתוח בחקירה ולפעול על מנת למנוע מעשים כאלה בעתיד".

צעיר יורק בפתח הכנסייה הארמנית בירושלים
14.11.21. צילום מסך, אתר רשמי
הבחין במצלמה וירק שוב. תיעוד החשוד/אתר רשמי, צילום מסך

כבר תקופה שבכנסייה הארמנית שחווים שורה של התנכלויות כלפי המקום ואנשיו. מרוב ייאוש, נמנעים אלו מלגשת ולהתלונן בתחנת המשטרה הממוקמת בסמוך לכנסייה בעיר העתיקה. במהלך חודש מאי השנה, הותקפו שני כמרים בעת שצעדו בסמוך לכנסייה על ידי חבורת צעירים יהודים תוך שהם אומרים להם בין השאר: "כמה חבל שהאזרים לא רצחו את כל הארמנים".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה ומגנים כל פגיעה במוסדות דת באזור ובכלל. למרות שלא הוגשה כל תלונה במשטרה ביחס למקרה שהוזכר, בכוונתנו לפתוח בחקירה יזומה לאיתור המעורבים במעשה. נציין כי ביחס למקרה אחר שהוזכר בכתבה, מחודש מאי האחרון, הרי שבניגוד לנטען התגובה המהירה של שוטרי משטרת ישראל הביאה למעצרם המיידי של שלושת החשודים בתקיפת אנשי דת ברובע הארמני. נמשיך לפעול לשמירה על המקומות הקדושים ועל שלומם וביטחונם של אלו המבקרים והמתפללים בהם".

מארגון תג מאיר הנלחם בפשעי שנאה נמסר: "אנחנו מגנים בזעם את המשך ההתנכלות לכנסייה הארמנית, שנמצאת במרחק של 200 מטר מתחנת המשטרה בקישלה, בעיר העתיקה בירושלים. בחודש מאי האחרון הותקפו שני כמרים ארמנים על ידי חמישה יהודים בעלי חזות חרדית. האירוע צולם והועבר למשטרת ישראל. עד מתי ימשיכו כוחות הביטחון לאפשר לחלל ולבזות את הכנסייה הארמנית בירושלים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully