וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: לפחות הרוג אחד ברעידות אדמה בדרום המדינה

עודכן לאחרונה: 15.11.2021 / 7:45

מוקד הרעשים, בעוצמה 6.3 ו-6.4, היה במחוז הורמוזגאן, ואדם נהרג כשעמוד חשמל נפל על ראשו. עשרות אנשים נוספים נפצעו והנשיא ראיסי הורה לשלוח סיוע לאזור

בווידאו: רעידת אדמה בדרום איראן/מתוך טוויטר

לפחות אדם אחד נהרג היום (ראשון) ועוד עשרות נפצעו ברעידות אדמה שפקדו את מחוז הורמוזגאן שבדרום איראן - כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית. עזיזאללה קונארי, מושל בירת המחוז בנדר עבאס, אמר כי צעיר בן 22 מת כשעמוד חשמל נפל על ראשו ותושבים נמלטו מבתיהם מחשש לרעשי משנה.

לפי המרכז הסייסמולוגי של איראן, רעידות האדמה פקדו את האי קשם שבמצר הורמוז, כאלף ק"מ מדרום לבירה טהראן, בשעות אחר הצהריים. המרכז מסר כי עוצמת הרעשים הייתה 6.4 ו-6.3 והחזקה ביותר הכתה בעומק של 18 ק"מ. מוקד הרעש היה כ-60 ק"מ דרומית-מערבית לנמל בנדר עבאס. הטלוויזיה הממלכתית אמרה שהרעידה הורגשה גם במחוזות כרמאן ופארס, שמצפון למחוז הורמוזגאן. לפי המכון הגיאלוגי של ארצות הברית, רעידות האדמה היו בעוצמה 6 ו-6.3.

נזקי רעידת אדמה במחוז הורמוזגאן, איראן, 14 בנובמבר 2021. טוויטר, צילום מסך
איראן יושבת על קו שבר גיאולוגי פעיל במיוחד. נזקי רעידת האדמה, היום/צילום מסך, טוויטר

הטלוויזיה הממלכתית דיווחה שהנשיא איברהים ראיסי הורה לסגנו הבכיר מוחמד מוחבר לבקר בהורמוזגאן בהקדם האפשרי. ראיסי גם הפציר בכל הגופים הרלוונטים לסייע לפצועים ולטפל בנזקים. עוד דווח כי צוותי הערכה נפרסו כדי לנתח את המצב בשטח. ברשתות החברתיות האיראניות פורסמו תמונות של נזק מרעידות האדמה, כולל אחת של קיר שהתמוטט על מכונית.

איראן שוכנת על קו שבר גדול, וחווה רעידת אדמה אחת בממוצע בכל יום. ב-2003, רעידת אדמה בעוצמה 6.6 שיטחה את העיר ההיסטורית באם, והרגה 26 אלף בני אדם. ברעידת אדמה בעוצמה 7 שפקדה את מערב איראן ב-2017 נהרגו יותר מ-600 בני אדם ונפצעו יותר מ-9,000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully