וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכפלת דמי השכירות ובלי שיפוצים: הסנקציות נגד משרדי הממשלה שלא יעברו לירושלים

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 17:52

החלטת הממשלה, שמעוגנת בשני חוקי יסוד, עלתה בעבר אך נתקלה בגרירת רגליים. עבור ירושלים משמעות ההחלטה היא אלפי מקומות עבודה חדשים ואיכותיים, שצפויים למשוך אוכלוסייה חזקה לעיר. השר אלקין: "סוף סוף החלטה עם לוחות זמנים, בשורה משמעותית"

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) סנקציות חדשות שיוטלו על משרדי ממשלה שלא יעברו לירושלים - בין היתר איסור על שיפוצים, על רכישת ריהוט חדש והכפלת דמי השכירות. החלטות בנושא הועלו בעבר, אך לראשונה אושרו הגבלות ליחידות הארציות שלא יעמדו בהחלטה, במטרה לחזק את בירת ישראל ולמצב את ירושלים כעיר הממשל המרכזית במדינה.

ההחלטה מעוגנת בחוק יסוד - ירושלים בירת ישראל ובחוק יסוד - הממשלה, שקובעים כי כלל יחידות הממשלה יישבו בירושלים. עם זאת, כיום ההערכה היא שכ-140 יחידות ארציות של 25 משרדי ממשלה, הכוללות כ-3,000 עובדים, לא עומדות בחוק. בשנת 2007 התקבלה החלטת ממשלה מספר 1661 בנושא "העברת היחידות הארציות של הממשלה לירושלים", שקבעה כי על הממשלה להעביר את היחידות לירושלים עד שנת 2015, אך מאז הממשלה דחתה את המעבר.

עבור ירושלים משמעות ההחלטה היא אלפי מקומות עבודה חדשים ואיכותיים, שצפויים למשוך אוכלוסייה חזקה לעיר, וכך תוגדל גם ההכנסה מארנונה לעירייה. בשל הסחבת בהעברת משרדי הממשלה, סיעת "התעוררות" במועצת העיר ירושלים עתרה נגד הממשלה בשנת 2019, ובחודש דצמבר הקרוב בג"ץ צפוי לדון בנושא.

הכניסה לירושלים 15 באפריל 2020. דני מירון, פלאש 90
"ניצחון חשוב עבור ירושלים"/פלאש 90, דני מירון

שר הבינוי והשיכון, ירושלים ומורשת, זאב אלקין מסר כי ההחלטה מגיעה "סוף סוף" עם לוחות זמנים וסנקציות, על מנת להבטיח "השלמת מעבר יחידות ארציות ממשלתיות לירושלים. הגיע הזמן להפוך הצהרות למציאות", הוסיף. "זו החלטה שמביאה עימה בשורה משמעותית לעיר שתוכל להתפתח כלכלית ולמשוך אליה אוכלוסייה חדשה".

יו"ר סיעת התעוררות במועצת העיר ירושלים, עופר ברקוביץ', קבע כי מדובר ב"ניצחון חשוב עבור ירושלים". עוד אמר כי "הממשלה חייבת לחזק את ירושלים בציבור יצרני ומקומות עבודה ועליה להפסיק לגרור רגליים". ברקוביץ' הודה לשר אלקין ולשרה לשוויון חברתי מירב כהן, שמקדמים את הנושא, והבטיח: "לא נשקוט עד שהעברת הממשלה תיושם בפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully