וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט לשרים: הנמיכו פרופיל בנוגע למעצר הזוג בטורקיה כדי לא לחבל במאמצים להשבתם

עודכן לאחרונה: 14.11.2021 / 15:51

שרים שהשתתפו בישיבת הממשלה אמרו כי רה"מ לא להתבטא בתקשורת בנושא מעצר הזוג אוקנין בחשד ל"ריגול פוליטי או צבאי". בישראל חוששים שהסיבה לצעד מדינית, ומנסים להנמיך את הלהבות ולפעול בערוצים ברמה הקונסולרית

בווידאו: בנט על מעצר בני הזוג אוקנין/צילום: רוני כנפו

במהלך ישיבת הממשלה היום (ראשון) ביקש ראש הממשלה נפתלי בנט מהשרים להוריד פרופיל בתקשורת לגבי פרשת מעצר הישראלים בטורקיה ולא להתבטא בנושא כיוון שהדבר עלול לחבל במאמצים לשחרורם - כך לפי שרים שהשתתפו בישיבה.

בכירים ישראלים אמרו כי בירושלים גובר החשש שמעצר הזוג נטלי ומורדי אוקנין בא על רקע מדיני ולא תקרית קונסולרית בלבד. עם זאת, הם אומרים, עד כה ישראל לא קיבלה כל הסבר מהשלטונות הטורקים לגבי הפרשה. לדברי הבכירים, במשרד החוץ עדיין מקווים כי ניתן יהיה לפתור את הבקשה ברמה הקונסולרית ללא צורך בקמפיין מדיני בנושא, "אבל נכון לעכשיו זה נראה לא טוב", אמר בכיר ישראלי.

רה"מ, נפתלי בנט במהלך נאומו בדיון 40 חתימות בכנסת 8 בנובמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מנסה להוריד את גובה הלהבות. בנט/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
מגדל צ'מליקה ממנו צילמו נטלי ומורדי אוקנין 
את מעונו של ארדואן 13 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
המגדל ממנו צולמה התמונה שהובילה להסתבכות/ראובן קסטרו

שר החוץ יאיר לפיד שוחח היום עם הממונה על שגרירות ישראל באנקרה, אירית ליליאן, ודן עמה בהתפתחויות בפרשה. לפיד מוביל מטעם הממשלה את הטיפול בסוגיה. ראש הממשלה נפתלי בנט מעודכן בפרטי הפרשה אך לא עוסק בה ישירות בשלב הזה.

בני הזוג נעצרו בשבוע שעבר לאחר שצילמו את מעונו של ארדואן. בית המשפט החליט להאריך את מעצרם ב-20 יום, על פי דיווחים בחשד ל"ריגול פוליטי או צבאי". בנט, לפיד והנשיא יצחק הרצוג הבהירו כי לבני הזוג אין קשר לסוכנות כלשהי של המדינה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully