וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך מתחם מאובטח: חקירת אונס חיילת בארמון האליזה בצרפת

13.11.2021 / 21:16

הרשויות חוקרות תלונה של אשת שירות בארמון הנשיאות על אונס בידי חייל אחר, שהועבר מאז מתפקידו. האירוע קרה ביולי, בעת פרידה מאנשי צוות, והוא נחשף על רקע דיון ער על האלימות המינית במדינה. "אונס יכול לקרות בכל מקום, לכל אחת, אפילו במקומות המאובטחים ביותר"

הרשויות בצרפת פתחו בחקירה בחשד לאונס שהתרחש מוקדם יותר השנה בארמון האליזה - כך הודיע אתמול (שישי) משרד התביעה בפריז. לפי משרדו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, חיילת שעובדת בארמון התלוננה נגד חייל אחר, שהועבר מאז מתפקידו. בתביעה אמרו לסוכנות הידיעות אי-פי כי החקירה נפתחה ב-12 ביולי וכי החייל נחקר כ"עד מסייע" - סטטוס שלפיו הוא טרם הפך לחשוד רשמי העומד בפני כתב אישום פוטנציאלי בשלב זה. מהתביעה לא נמסרו פרטים נוספים.

האליזה מסר כי הוא לא יגיב על החקירה המתנהלת, אך הוא הדגיש כי עם קבלת התלונה, "ננקטו מיד אמצעים: הקשבה, תמיכה וליווי של הקורבן". מהאליזה נמסר כי גורמים רשמיים ממתינים לממצאי החקירה השיפוטית לפני שיחליטו אם יש צורך בפעולות אחרות.

גורם רשמי, שדיבר בעילום שם, אמר כי שרת ההגנה פלורנס פארלי פתחה בחקירה מנהלית פנימית.
העיתון "ליברסיון דיווח כי התקיפה התרחשה לאחר מסיבת פרידה מאנשי צוות בארמון האליזה ב-1 ביולי. לפי הדיווח, מקרון השתתף במסיבה, אך האונס אירע לאחר שעזב את המקום, במבנה שמור במתחם הנשיאות. מקרון מתגורר באליזה.

חשיפת חקירת האונס מגיעה על רקע המאמצים ההולכים וגדלים בצרפת להילחם באלימות מינית ולדבר על התופעה.

"זה מראה שאונס יכול לקרות בכל מקום, בכל סביבה סוציו-אקונומית, לכל אחת. אפילו במקומות המאובטחים ביותר", אמרה סוזי רוטמן, דוברת "הקולקטיב לזכויות נשים" ומייסדת קבוצה למען קורבנות אונס. "אלימות מינית נמצאת בכל מקום".

תנועת #MeToo העולמית עודדה קורבנות נוספים לדווח על אלימות מינית בצרפת, אך הם עדיין במיעוט. לדברי רוטמן, חיפוש צדק במקרי אונס - במיוחד אם החשוד הוא שוטר או חייל - הוא "קרב אמיתי" בגלל המכשולים המשפטיים, הפוליטיים והרגשיים הכרוכים בכך.

עשרות אלפי נשים בצרפת שיתפו בשבועות האחרונים ברשתות החברתיות עדויות על הטרדה או יחס לא הולם כשהן הגישו תלונות על עבירות מין. בנוסף לכך, לאחרונה פורסמו ברשתות עוד ועוד עדויות על התנהגות מינית לא הולמת בתעשיות התקשורת והתיאטרון, בהמשך לפרשות דומות שנקשרו סביב מאמני ספורט ואנשי תרבות.

רוטמן קראה להקמת בתי משפט מיוחדים שיעסקו בתיקים של עבירות מין ולהכשרה נוספת של שוטרים לטיפול בהם.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully