וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז הקמתה: יש עתיד תקיים בחירות לראשות המפלגה

עודכן לאחרונה: 13.11.2021 / 20:12

עשור אחרי הקמתה, תתכנס ועידת המפלגה לראשונה בינואר הקרוב ותקיים הליך דמוקרטי על תפקיד יושב הראש. סוגיית היעדר הבחירות לראשות יש עתיד עוררה בשנים האחרונות ביקורת רבה על לפיד, ואף הובילה לפיצוץ ביחסים בין לפיד וח"כ לשעבר עפר שלח

עשור אחרי הקמתה, יש עתיד תקיים בפעם הראשונה בחירות לראשות המפלגה, שיתקיימו במהלך הוועידה הראשונה של המפלגה שתתכנס בינואר הקרוב. זו הפעם הראשונה שבה יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מקיים הליך בחירות דמוקרטי על תפקידו, ששוריין עד כה בחוקת המפלגה עד סוף הכנסת ה-2025.

בבחירות יצביעו כאלף חברי מפלגה - פעילי שטח, חברי כנסת ושרים, ראשי רשויות, ונציגים במועצות המקומיות ובעלי תפקידים נוספים מטעם המפלגה במוסדות השלטון. לא ברור מי מתכוון להתמודד מול לפיד על התפקיד, אם בכלל; הקריטריונים מאפשרים רק לחברי המפלגה להתמודד ולא פותחים את שורות המפלגה להצטרפות מועמדים חיצוניים בולטים.

לקראת הוועידה הראשונה של המפלגה, שתתקיים ב-4 בינואר, יש עתיד פירסמה הערב את התקנון החדש של המפלגה ושל הבחירות, שמגדיר את זכויות וחובות חברי המפלגה, וסמכויות מוסדותיה. בנוסף לבחירות ליו"ר, שייבחר על ידי חברי הוועידה, מפורטת שיטה חדשה לבחירת הרשימה לכנסת - ועדה מסדרת שתורכב מח"כ מכהן או לשעבר מטעם המפלגה, מנכ"ל המפלגה, ושני חברי הנהלה נוספים. בנוסף לוועדה המסדרת, התקנון נוצח ליו"ר המפלגה תהיה שמורה הזכות לשבץ ברשימת המועמדים שריונים משל עצמו.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד במהלך נואמו בישיבת סייעתו בכנסת 8 בנובמבר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
סוגיית היעדר הבחירות עוררה ביקורת רבה. לפיד/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

סוגיית היעדר הבחירות לראשות יש עתיד עוררה בשנים האחרונות ביקורת רבה על לפיד, ואף הובילה לפיצוץ ביחסים בינו ובין ח"כ לשעבר עפר שלח, אחד ממקורביו וממקימי ומייסדי המפלגה. בשנה שעברה שלח דרש לקיים פריימריז פתוחים לפני הבחירות לכנסת ה-24 והכריז שבכוונתו להתמודד, לפיד לא נענה לאולטימטום, ושלח הודיע על עזיבת המפלגה והקמת רשימה משל עצמו לקראת בחירות מרץ 2021. עם זאת, לאחר ששלח לא הצליח להמריא עם הרשימה או להשתלב באיחוד מפלגות כלשהו במרכז-שמאל, הוא פרש בסופו של דבר מהתמודדות ולקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים.

מאז הקמת הממשלה וביתר שאת בשבועות האחרונים לפיד סופג ביקורת רבה על גודל הממשלה, מינויים פוליטיים של מקורבים, וחלוקת כספים קואליציוניים - בניגוד להבטחות עבר ותופעות שיש עתיד ביקרה ותקפה מאז הקמתה.

ברקע הביקורת, בחודש שעבר המפלגה פנתה לרשם המפלגות בבקשה לשנות את מטרות המפלגה שלה ולהסיר את הסעיפים הדורשים להגביל ל-18 את מספר השרים בממשלה (זאת ברקע הביקורת על גודלה של ממשלת בנט-לפיד שמונה 28 שרים) ולשוויון בנטל וקידום גיוס ולימודי ליבה לחרדים. התקנון החדש שמתפרסם לקראת הוועידה כולל את מטרות העל של המפלגה, עם נוסח חדש של סעיף המלחמה בשחיתות השלטונית: "לחזק את שלטון החוק בישראל ולהילחם נגד כל תופעה של שחיתות שלטונית ונגד כל איום על מערכת המשפט הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully