וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחפה עליך מאחור, תמשיך": ההקלטה האחרונה של עמית בן יגאל

12.11.2021 / 19:10

סרן א', סגן מפקד הפלוגה בה שירת לוחם סיירת גולני שנפל בכפר יעבד, שחזר בבית המשפט הצבאי את ליל האירוע וסיפר כי לפני שבן יגאל נפגע, נשמעה צעקה על אבן שנזרקה על הכוחות מגג מבנה: "מצאתי את עמית מלא בדם, הרחקנו אותו - ופתחנו באש לעבר הגג"

בווידאו: אביו של עמית בן יגאל מגיב להחלטת בג"ץ לדחות את עתירת המחבל ולא לפתוח את קבר בנו/מערכת וואלה!

בית המשפט הצבאי בשומרון פתח היום (שישי) בדיון הוכחות נוסף במשפטו של נזמי אבו-בכר, המחבל שמואשם ברצח לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל, בחודש מאי 2020. במהלך הדיון עלה להעיד סרן א', שכיהן כסמ"פ בפלוגה בה שירת בן יגאל, והושמעה הקלטה של בן יגאל מרשת הקשר, שניות ספורות לפני שנפגע. מפקדו של עמית נשמע מתריע: "להיזהר, נזרקה עלינו אבן מלמעלה", ולכך הגיב הלוחם: "מחפה עלייך מאחור, תמשיך".

"כשנייה לאחר מכן נשמעה רעש הפגיעה, ככל הנראה בעמית", תיאר סרן א' את ליל האירוע, "נשמעה צעקת הפצוע, ולאחר מכן נשמעות היריות שלנו לעבר הגג".

במהלך עדותו, גלל סרן א' את השתלשלות האירועים בפעילות המבצעית של הכוח בכפר יעבד. "באותו יום יצאנו לכמה פעילויות באזור יהודה ושומרון. התחלנו את הלילה בכפר אחר, ולאחר מכן הגענו לכפר יעבד בהרכב של שני צוותים בפיקודי, כשמשימתנו הייתה לעצור שני מבוקשים". הצוות של עמית בן יגאל סיים את המעצר תוך כמה דקות, והצוות השני במשימה התעכב. במקביל לעיכוב, החלה הפרת סדר משמעותית באזור הצמוד לבית העצור.

עמית בן יגאל, נהרג בפעילות בכפר יעבד. פייסבוק, אתר רשמי
"מחפה עלייך, תמשיך". עמית בן יגאל/אתר רשמי, פייסבוק

א' הורה לצוותים להתפרס בצומת ולהשתלט על הפרות הסדר. "בכניסה לציר הנמצא במקביל לבית הנאשם, אני חוטף אבן ראשונה שפגעה לי בכף רגלי השמאלית. לא ראיתי מהיכן נזרקה האבן, אך היא הייתה מספיק גדולה על מנת למשוך את תשומת הלב שלי, והמבט שלי עבר באותו רגע לכיוון בית הנאשם בלי לראות מי זרק". במהלך התנועה התריע א' כמה פעמים מפני הסכנה שיש מכיוון הבית: "נזרקות אבנים מהגגות".

את בן יגאל סרן א' מצא עם דם על פרצופו ועל גופו. "גררנו את עמית דרומית על מנת להרחיק אותו מהאיום", שחזר. "ניצבנו בערך חמישה לוחמים בין עמית לבין המבנה והתחלנו בירי לעבר גג המבנה, כשמה שנאמר באותו רגע הוא שהפגיעה הייתה מגג המבנה. שמעתי בוודאות, 'נזרק עליו מהגג'". באותו זמן סרן א' פיקח על הטיפול בעמית תוך שהוא חילק פקודות לחיילים. הוא ליווה את עמית עד לרגע שנכנס לרכב הפינוי.

אחרי שהגיעו כוחות התגבור, הצוות של סרן א' קיבל פקודה להתפנות. "דיווחו לי בקשר שראו את הנאשם עם אישה אחת וכמה ילדים קטנים. הסריקה המשיכה לעבר הגג, היה שם חדר עם דלת נעולה שלא מצאו בו כלום. באותו הזמן לא ידענו מי הפוגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully