וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לאיראן: תרגיל ימי ראשון של ישראל, ארה"ב, האמירויות ובחריין

עודכן לאחרונה: 11.11.2021 / 14:11

הצי האמריקני הודיע כי התרגיל בים האדום יימשך חמישה ימים ויכלול בין היתר תרגול של השתלטות על ספינות חשודות. זאת בצל המתיחות מול איראן, שפתחה בתרגיל גדול במפרץ עומאן. בכיר איראני: "ישראל יכולה לפתוח במלחמה, אנחנו נסיים אותה"

בווידאו: תרגיל צבאי רחב היקף של איראן/צילום: רויטרס

הצי החמישי האמריקני הודיע היום (חמישי) כי ארצות הברית, ישראל, איחוד האמירויות ובחריין התחילו תרגיל ימי משותף בים האדום. מדובר בתרגיל ראשון מסוגו אי פעם. על פי הודעת הצי החמישי, התרגיל יימשך חמישה ימים ויכלול תרגול של השתלטות על ספינות חשודות וביצוע חיפוש.

"זה מרגש לראות את הכוחות האמריקניים מתאמנים עם השותפים האזוריים לחיזוק יכולות הביטחון הימי המשותפות", אמר סגן אדמירל בראד קופר, מפקד כוחות הצי בפיקוד המרכזי של צבא ארצות הברית. "שיתוף פעולה ימי עוזר להבטיח את חופש השיט וזרם חופשי של סחורות, החיוניים לביטחון וליציבות האזורית".

ספינות של הצי האמריקני בים האדום, 20 באוקטובר 2021. הצי החמישי של ארה"ב, אתר רשמי
ספינות של הצי האמריקני בים האדום, בחודש שעבר/אתר רשמי, הצי החמישי של ארה"ב

התרגיל מתקיים אחרי שאיראן פתחה השבוע בתרגיל גדול לחופי מפרץ עומאן, בהשתתפות כוחות ימיים, יבשתיים ואוויריים. מפגני הכוח הצבאיים של ארצות הברית ובעלית בריתה ושל איראן נערכים לקראת חידוש שיחות הגרעין בסוף החודש, לאחר חודשים ארוכים של הפסקה והחשש מפני האצת תכנית הגרעין של איראן.

"כל טעות של ישראל מולנו תאיץ את השמדתה", הזהיר היום מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה, אמיר עלי ח'אג'יזאדה, בטקס לזכרו של מדען גרעין שחוסל ב-2012 לפי ההערכות בידי המוסד. "ישראל יכולה להתחיל מלחמה, אבל איראן תסיים אותה".

התרגיל מגיע לאחר שורת אירועים ביטחוניים שנערכו בזירה הימית בשנה האחרונה, בעיקר באזור המפרץ הפרסי, ובעיקר מול ספינות איראניות. תחקיר של הוול סטריט ג'ורנל שפורסם לפני כחצי שנה טען כי ישראל תקפה לפחות 12 ספינות שהעבירו נפט ונשק איראני לסוריה מאז 2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully