וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בעולם השיבוט: כבשה משוכפלת מתה ונשרפה מיד

אבי בליזובסקי, הידען

9.2.2003 / 15:30

הטליה האוסטרלית מתילדה מתה בשבת שעברה בטרם מלאו לה 3 שנים; ניתוח שלאחר המוות לא הצליח לגלות מה הסיבה למותה והיא נשרפה כי הסריחה; המבקרים: כעת אי אפשר לדעת מה באמת התרחש

הכבשה המשובטת האוסטרלית הראשונה הוציאה את נשמתה בטרם מלאו לה שלוש שנים, למרות שהיתה כל הזמן במצב בריאותי מצוין. הסיכויים להגיע לשורשי המוות המסתורי אבדו לאחר שגופתה נשרפה. השריפה של הטליה מתילדה העלתה פליאה בקרב מתנגדי השיבוט והטכנולוגיה הגנטית, שאמרו שכעת אי אפשר לדעת מה באמת התרחש.

מנהל מכון המחקר והפיתוח בדרום אוסטרליה, רוב לואיס, אמר ביום שישי כי מתילדה מתה בשבת שעברה וגופתה נמצאה רק למחרת. ניתוח שלאחר המוות לא הצליח לגלות מה הסיבה למותה וההנהלה הורתה על שריפתה לאחר שהגופה שהתה בחוץ בתנאי קיץ קשים. "היא היתה בריאה ושמחה ביום שבו מתה", אמר לואיס. "לא היה שום דבר ברקמותיה ומחוץ לגוף שיעידו על סיבת המוות. הגופה נשרפה משום שהיא היתה במצב גרוע, והיא אפילו הסריחה".

מתילדה הפכה לכבשה המשובטת הראשונה בשנת 2000 וסימנה את תחילת המאמצים להרבות כבשים שיש להן הרכב גנים נדיר כדי לפתח את תעשיות הבשר והצמר. מתילדה נוצרה בטכנולוגיה דומה לזו שבה שובטה דולי, הכבשה המשובטת הראשונה בסקוטלנד. לואיס אמר כי אינו מאמין שתאוריית הגיל המתקדם גרמה למות הכבשה (השפעת גילה של הכבשה ממנה שובטה), כפי שקרה לדולי.

המבקרים של שיבוט בעלי חיים היו מופתעים מכך שלא נעשו מאמצים גדולים יותר לחקור את סיבת המוות. "בעלי חיים לא מתים ונרקבים בחמש דקות", אמר בוב פלפס מאיגוד רשת האתיקה הגנטית. "הדבר לא מתקבל על הדעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully