וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 10% במספר המתים מקורונה באירופה: "המצב דרמטי"

כמעט שני שלישים מהנדבקים בעולם בשבוע החולף היו ביבשת, לפי ארגון הבריאות העולמי. בגרמניה נרשם שיא יומי של 50 אלף נדבקים, בצרפת הוכרז על תחילת גל חמישי וברוסיה כבר יותר מרבע מיליון מתים. בסין: קניון בבייג'ינג נסגר בשל התפרצות בעיר

בווידאו: שיא במספר הנדבקים בקורונה בגרמניה מאז תחילת מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

ארגון הבריאות העולמי אמר כי מגיפת הקורונה ממשיכה להתפשט באירופה, האזור היחיד בעולם שבו מספר המתים והמאובחנים עלה בעקביות בשבוע החולף. שיעור התמותה עלה ב-10% וההתפרצות הנוכחית ביבשת נמשכת כבר שישה שבועות ברציפות, כשכמעט שני שלישים מהנדבקים בעולם בשבוע החולף - 1.9 מיליון - היו באירופה, שבה מספר המקרים עלה ב-7%.

בגרמניה, רשויות הבריאות דיווחו היום על שיא של 50,196 מקרים חדשים ביימה. זאת הפעם הראשונה מאז תחילת המגיפה שבה נרשמו יותר מ-50 אלף מקרים במדינה, במקביל לזינוק מתמיד במספר החולים והמתים מאז אמצע החודש שעבר.

הקנצלרית היוצאת אנגלה מרקל תיארה את המצב כ"דרמטי". הדובר שלה אמר כי "המגיפה חוזרת באופן חדש ויוצא דופן", וקרא לרשויות המחוזיות לנקוט צעדים נוספים לבלימת התחלואה. גם הלחץ על בתי החולים גובר, וההתפרצות האחרונה מיוחסת לשיעור המחוסנים הנמוך יחסית במדינה, קצת יותר מ-67%.

כמה ממדינות המחוז שנפגעו הכי קשה, בהן סקסוניה, בוואריה ולאחרונה ברלין, הטילו הגבלות חדשות על הלא מחוסנים. החל מיום שני הקרוב, ברלין תאסור על לא מחוסנים להיכנס למסעדות, ברים, אולמות ספורט ומספרות. יותר מ-4.9 מיליון איש נדבקו בקורונה בגרמניה מאז תחילת המגיפה.

איש צוות רפואי מטפל בחולה קורונה בבית חולים בקרסנודר, רוסיה, 2 בנובמבר 2021. AP
יותר מרבע מיליון מתים. חולה קורונה בבית חולים בקרסנודר, רוסיה, החודש/AP

בצרפת, שר הבריאות אמר כי היא נמצאת בתחילתו של הגל החמישי, ובמקביל חל זינוק בביקוש לחיסוני הבוסטר אחרי שהנשיא עמנואל מקרון אמר שבלעדיהם ייגמר התוקף של התו הירוק של מי שחוסן בשתי מנות.

בינתיים, ברוסיה, מניין המתים מהנגיף עלה ליותר מרבע מיליון, אחרי שב-24 השעות האחרונות דווח על 1,237 מתים מהווירוס, קרוב לשיא היומי מאז פרוץ המגיפה. הרשויות ממתינות לראות אם שבוע החופש בתשלום שכפתה על עובדים לא חיוניים החודש יוביל לירידה בשיעורי התחלואה במדינה.

בסלובקיה, מספר חולי הקורונה המאושפזים בבתי החולים עלה ל-2,532, וחלק מבתי החולים נאלצים להגביל את הטיפול במקרים לא דחופים. המדינה, שבה חיים חמישה וחצי מיליון תושבים, דיווחה ביממה האחרונה על 6,546 מאובחנים חדשים, לא הרחק מהשיא שנרשם אתמול.

המתנה בתור לחיסון קורונה במרכז החיסונים של שירות הסעד בברלין, גרמניה, 3 בנובמבר 2021. AP
רק 67% התחסנו. המתנה בתור לחיסון קורונה במרכז בברלין, החודש/AP
צוות רפואי מתבונן במשחק אימון של הוקי במסגרת החזרות לאולימפיאדת החורף ש  בייג'ינג, סין, 10בנובמבר 2021. AP
צוות רפואי צופה במשחק אימון של הוקי במסגרת החזרות לאולימפיאדת החורף בבייג'ינג, אתמול/AP

בעוד שאירופה היא המוקד העולמי הנוכחי של הקורונה, הווירוס מרים את הראש גם בסין, שבה פרצה המגיפה לפני כשנתיים.

היום סגרו הרשויות בבייג'ינג הבירה קניון וכמה מתחמי מגורים בעקבות התפשטות ההתפרצות למחוזות מרכזיים בעיר. שישה מקרים חדשים אובחנו הבוקר במחוזות המרכזיים של בייג'ינג, צ'אויאנג והאידיאן, כולם ממגעים קרובים של אנשים שנדבקו לאחרונה במחוז ג'ילין שבצפון-מזרח המדינה.

סין בלמה במידה רבה את התפשטות הקורונה באמצעות סגרים מהירים, בדיקות המוניות והגבלות נסיעה, אך הרשויות נמצאות בכוננות גבוהה לאחר התפרצות ברחבי המדינה שנקשרה לנסיעות פנים בחודש האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully