וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסר האתר של קבוצת בלאק שאדו שפרצה ל"אטרף" ולאתרים ישראליים נוספים

עודכן לאחרונה: 11.11.2021 / 12:24

פנייה של מחלקת הסייבר בפרקליטות הביאה להסרת האתר של ההאקרים המזוהים עם איראן. במקביל פועלת הפרקליטות להסרת ערוצי הטלגרם של הקבוצה ולחסימת תוצאות החיפוש של האתר שלה ב"גוגל". עם זאת, בפרקליטות מעריכים שההאקרים ינסו להעלות את התכנים שוב

בווידאו: בית החולים הלל יפה בחדרה אחרי תקיפת הסייבר/צילום: מעריב

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הביאה אתמול (רביעי) להסרת אתר האינטרנט של קבוצת בלאק שאדו, שפרצה לאתרים ישראליים, ובהם אתר "אטרף" והאתר של חברת הביטוח "שירביט". מהאתר שהוסר ניתן היה להוריד מאגרי מידע של "אטרף" ומאגרים אחרים שהתארחו על שרתיה של חברת CyberServe.

מהפרקליטות נמסר שהסרת האתר התאפשרה לאחר פניות משפטיות של מחלקת הסייבר בפרקליטות לחברות שבשרתיהן התארח האתר. הפרקליטות פנתה גם לגורמים המופקדים על רישום הדומיין של האתר.

משמעות הסרת האתר היא צמצום משמעותי של האפשרות לחשיפת התכנים האישיים שפורסמו על ידי בלאק שאדו, קבוצת האקרים המזוהה עם איראן ופועלת נגד אתרים ישראליים בשנתיים האחרונות. במקביל נקטה הפרקליטות בימים האחרונים צעדים נוספים ובהם פנייה להסרת ערוצי הטלגרם של הקבוצה, הוצאת צו שהורה לספקיות האינטרנט לחסום את הגישה לאתר שלה, ופנייה למנוע החיפש של גוגל בבקשה לחסום את האתר בתוצאות החיפוש.

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות ד"ר חיים ויסמונסקי ציין, עם זאת, שהפעולות הנעשות כדי לצמצם את החשיפה לתכנים יימשכו, מכיוון שלהערכתו, ההאקרים ינסו להעלות את התכנים שוב. בפרקליטות מדגישים, בנוסף, שהורדת התכנים האישיים והפצתם היא בגדר עברה פלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully