וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלת נובל לשלום מלאלה יוספזאי התחתנה: "יום יקר בחיי"

10.11.2021 / 11:54

הפעילה הפקיסטנית בת ה-24, ששרדה ניסיון התנקשות של טליבאן ב-2012, הודיעה כי נישאה לבכיר בוועד הקריקט של ארצה, בטקס צנוע באנגליה. "נרגשים לצעוד יחד לקראת המסע שלפנינו'', אמרה הזוכה הצעירה ביותר אי-פעם בפרס נובל, שאותו קיבלה בגיל 15

כלת פרס נובל לשלום, מלאלה יוספזאי בהמלך צילומי חתונה בבירמינגהם 9 בנובמבר 2021. רויטרס
טליבאן ניסה לחסל אותה רק כי רצתה ללמוד. מלאלה יוספזאי ובעלה/רויטרס

כלת פרס נובל לשלום ופעילת החינוך מלאלה יוספזאי הודיעה על נישואיה לבכיר בוועד הקריקט של פקיסטן, מולדתה. פעילת זכויות האדם בת ה-24 שרדה ניסיון התנקשות של טליבאן ב-2012 רק כי העזה לרצות לקבל חינוך, בניגוד לאידיאולוגיה הקיצונית של הארגון.

"היום הוא יום יקר בחיי", צייצה יוספזאי ופרסמה תמונות מטקס הנישואים לאסר מאלק. "אסר ואני כרתנו ברית להיות שותפים לכל החיים. חגגנו בטקס ניקא קטן בבית בברמינגהאם עם המשפחות שלנו. אנא התפללו עבורנו. אנחנו נרגשים לצעוד יחד לקראת המסע שלפנינו''. היא הוצפה בברכות בטוויטר, כולל מראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו וצ'לסי קלינטון.

כלת פרס נובל לשלום, מלאלה יוספזאי בהמלך צילומי חתונה בבירמינגהם 9 בנובמבר 2021. רויטרס
"אסר ואני כרתנו ברית להיות שותפים לכל החיים"/רויטרס

לאחר ניסיון ההתנקשות, יוספזאי טסה לעיר האנגלית בירמינגהם לקבלת טיפול רפואי ומשפחתה הצטרפה אליה בסופו של דבר. היא חזרה לבית הספר לאחר שהחלימה, והמשיכה לפעול למען הזכות לחינוך עבור בנות אחרות.

היא הפכה לזוכה הצעירה ביותר בפרס נובל כשחלקה את פרס נובל לשלום לשנת 2014 עם פעיל זכויות הילדים ההודי, קאילאש סתיארטי, על עבודתם למען ילדים וזכויות חינוך. בשנה שעברה היא סיימה את לימודיה באוניברסיטת אוקספורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully