וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבנה וסופי צדקה מציגים: שלום עכשיו

9.2.2003 / 13:50

פרשת פליטת הפה של סופי צדקה, שכינתה במרומז את תושבי יבנה "חיות", הבהילה את כל המעורבים בדבר; עיריית יבנה סולחת, סופי מתנצלת וערוץ הילדים מסביר; עושים שלום בוואלה!

גזענות ודעה קדומה במסווה של פליטת פה תמימה? פרשיונת שנופחה מעבר לכל פרופורציה? כך או כך, ההערה של סופי צדקה מיום חמישי האחרון במסגרת שידורי ערוץ הילדים, שרמזה כי תושבי יבנה הם חיות "תרתי משמע" גרמה לאי נעימות רבה גם לאנשי הערוץ, גם לצדקה וגם אצל אנשי יבנה.

במסגרת תוכנית הילדים "ששטוס" התבקשו ילדי הכיתות המתחרות להביא חיות מחמד רבות ככל הניתן. ילדי בית הספר 'רמות וייצמן' זכו במשימה. צדקה, מחויכת, שאלה את מחנכת הכיתה כיצד הצליחו להשיג כה הרבה חיות מחמד וזו השיבה כי העיר מלאה בחיות. "תרתי משמע" השיבה צדקה, בהומור חסר טעם, שהצליח לפגוע בלא מעט אנשים מהעיר ולהסב מורת רוח גם אצל קברניטי הערוץ, המקפידים לשמור על תדמית נקייה לכל המשפחה.

מערכת וואלה! שוחחה עם הצדדים הנוגעים בדבר וגילתה שלושה גורמים שמעוניינים בהסדר זריז של פיוס. את המלחמות הם משאירים לנשיאי ארה"ב ועיראק. אבל מתחת לפני השטח מורגשת אי הנעימות והמבוכה שעוררה התקרית, ובעיקר התחושה של כל נוגעים בדבר כי אף אחד לא היה צריך את זה באמת. באירוע הזה, אין טרמפיסטים על עגלת ההון הפוליטי.

מלשכת ראש העיר יבנה, צבי גוב ארי, נמסר כי דבריה של צדקה "התקבלו בהפתעה". בעקבות טלפונים נעלבים ונבוכים של תושבי יבנה שצפו בשידור, נעשתה פנייה לערוץ הילדים מלשכת דובר העירייה, אריאל הלר, כדי למחות ולדרוש הבהרות ובתגובה התנצלה צדקה בשידור.

- הלר, צפית בתוכנית המדוברת?
- "לא, לא. צפיתי רק בחלק של ההתנצלות. התקבלו טלפונים בלשכה לאחר פליטת הפה ומיד פעלנו מול ערוץ הילדים כדי ליישר את ההדורים".

-נעלבת?
-"בוא נגיד שזה צרם למספר אנשים".

-אתם סולחים לסופי?
-אני משוכנע שזו הייתה פליטת פה שנאמרה בבדיחות הדעת, ואנחנו לא חושדים בכשרים. תושבי יבנה, על כל פנים, ימשיכו לאהוב את סופי כבעבר".

-מה לדעתך יצר אצל סופי את האסוציאציה בין יבנה לחיות?
-"אני לא רוצה להיכנס לעניין הזה. נסתפק בכך שנאמר שביבנה יש תושבים נפלאים וילדים נפלאים".

ובינתיים, בערוץ הילדים

בערוץ הילדים מנסים לטאטא את האירוע במהירות ובאלגנטיות. הגישה הרווחת שם היא שמדובר בפרשה שנופחה הרבה מעבר למידותיה; ובכלל, "כל מי שמכיר את סופי, יודע שלא הייתה לה כוונה שלילית. סופי לא מסוגלת להעליב", אמר גורם בערוץ לוואלה!

קרני פלזנטל זיו, מנהלת ערוץ הילדים, מבקשת להשכין שלום מהיר בין תושבי יבנה לסופי צדקה וערוץ הילדים: "לצערנו, הנושא יצא מכל פרופורציה. סופי, התכוונה בדבריה ליכולתם ומצויינותם של הילדים מיבנה, אשר ניצחו בתחרות והתבטאותה הובנה שלא כהלכה. לכן, מיד אחרי זה דאגה להבהיר בשידור חי יחד עם טל מוסרי כי לא היתה בכוונתה לפגוע בתושבי יבנה.

תחרות "ששטוס" היא מקום מפגש לילדים מכל רחבי הארץ והעובדה שילדי יבנה ניצחו בתחרות, רק מגבירה את המסר כי הם היו טובים. אנו מתנצלים אם מי מתושבי יבנה נפגעו מהדברים".

התנצלות זריזה וממוקדת סיפקה אמש גם צדקה שאמרה לידיעות אחרונות כי ברצונה "להתנצל מעמקי נשמתי. הכוונה בדברי לא היתה רעה. הילדים מיבנה היו מצוינים ונלחמו כדי לנצח. כשאמרתי 'תרתי משמע' התכוונתי לחיוב, כמו שאומרים בסלנג, 'חייתייים'. זו הרגשה מאוד לא נעימה עבורי לחשוב שמישהו נפגע מאי הבנה זו, ואני ממש מתנצלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully