וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש למתקפה סינית: ארה"ב עורכת ניסויים ב"כיפת ברזל" באי גואם

עודכן לאחרונה: 9.11.2021 / 21:01

הטריטוריה שבאוקיינוס השקט היא בית לכ-190 אלף אזרחים וחיילים אמריקנים, והיא השטח האמריקני הקרוב ביותר לסין. אף שהמערכת הישראלית מיועדת להתמודדות עם רקטות קצרות טווח, היא חלק ממגוון האמצעים שוושינגטון פורסת באזור מול מה שהיא מגדירה כאיום מספר 1 עליה

צבא ארצות הברית עורך ניסויים במערכת "כיפת ברזל" באי גואם על רקע החשש ממתקפת טילים של סין - כך דווח היום (שלישי) בוול סטריט ג'ורנל. אף שהמערכת המשמשת את ישראל להתגוננות מפני רקטות מרצועת עזה אינה יכולה להתמודד עם טילים סיניים מתקדמים, היא חלק ממגוון רחב של ציוד צבאי שפורסת ארצות הברית באזור אסיה והפסיפיק. הפנטגון מגדיר את השדרוג המאסיבי שעובר צבא סין כאתגר הגדול ביותר שבפניו ניצבת אמריקה.

גואם היא טריטוריה אמריקנית באוקיינוס השקט, ובשטחה נמצאים כ-190 אלף אזרחים וחיילים אמריקנים. האי, שנמצא במרחק של כ-2,900 ק"מ מסין, הוא השטח האמריקני הקרוב ביותר לסין. "אם אנחנו לא יכולים להגן על גואם - על הבסיס האווירי ועל דברים אחרים שם - באמת קשה להקרין עוצמה באזור האוקיינוס השקט", אמר טוק קרקו, מנהל מיזם הגנה מפני טילים במכון המחקר המרכז ללימודים בינלאומיים ואסטרטגיים שבוושינגטון.

ניסוי ירי ראשון בסוללת 'כיפת ברזל' בארה"ב 23 באוגוסט 2021. משרד הביטחון
ניסוי ירי ראשון בסוללת 'כיפת ברזל' בארה"ב, אוגוסט/משרד הביטחון

באוגוסט, סין ערכה ניסוי בטיל על-קולי המתמרן אחרי חזרתו מהאטמוספירה, שנועד להתגבר על מערכות הגנה מפני טילים, כמו אלו המוצבות בגואם. בנוסף לכך, סין מרחיבה את להק המפציצים שלה, המסוגלים לשגר טילי שיוט עד לגואם. טילי שיוט משוגרים לעבר יעדם באופן שטוח וישיר, ובמהירות רבה יותר, ולמערכות המכ"ם קשה יותר לקלוט אותם בהשוואה לרקטות של חמאס והארגונים הפלסטיניים.

לדברי קרקו, כיפת ברזל, שפותחה על ידי חברת "רפאל" וחברת "ריית'ון" האמריקנית, היא "לא יותר מפתרון ביניים" מאחר שהיא לא תהיה יעילה מול טילי שיוט מתקדמים. עם זאת, המערכת הפגינה יכולת מסוימת ליירט טילי שיוט שטסים לאט יותר ממהירות הקול, כמו טילי CJ-20 שאותם סין יכולה לשגר ממפציצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully