וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד החליט להחרים חבר פרלמנט צרפתי שמקורב לנתניהו ולאסור כניסתו למשרד החוץ

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 18:38

הרקע להחלטה היה התקפה פוליטית של מאיר חביב על בנט בפגישה עם חברי פרלמנט צרפתים לפני 3 חודשים. מקורות במשרד החוץ ציינו כי לקראת ביקור בירושלים של הנהגת הקהילה היהודית בצרפת העביר לפיד מסר כי נוכח מעורבות חביב בפוליטיקה הפנימית בישראל היחס אליו יהיה בהתאם

שר החוץ יאיר לפיד החליט להחרים את חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, שמקורב לנתניהו ולקח חלק פעיל בקמפיין הבחירות שלו, ולאסור את כניסתו למשרד החוץ, כך אמרו מקורות במשרד החוץ.

בשבוע שעבר הגיעה לירושלים משלחת של בכירי ה"קריף" - ארגון הגג של הקהילה היהודית בצרפת. חברי המשלחת ביקשו להיפגש עם לפיד ועם גורמים נוספים בממשלת ישראל. לקראת הגעת המשלחת, שוחחה בכירה במשרד החוץ עם אחד מראשי ה"קריף" והדגישה בפניו כי התבקשה להעביר לו מסר משר החוץ לפיד.

מקורות במשרד החוץ ציינו שבמסר הדגיש לפיד כי ישמח להיפגש עם המשלחת אך הבהיר כי חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, שבעבר כיהן כסגן נשיא ה"קריף", לא יכול להיות חלק ממנה וכי אם יגיע לא תתאפשר כניסתו למשרד החוץ ולפגישות נוספות עם נציגי הממשלה. המסר של לפיד היה הדבר הקרוב ביותר להכרזה על חביב, שהינו גם אזרח ישראלי, כאישיות שאינה רצויה (פרסונה נון גראטה).

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר החוץ, יאיר לפיד, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, במסיבת עיתונאים משותפת, 6 בנובמבר 2021. לע"מ, צילום מסך
מחרים את חביב. שר החוץ יאיר לפיד/צילום מסך, לע"מ

מקורות במשרד החוץ ציינו כי הרקע להחלטה של לפיד הינו אירוע שהתרחש לפני כמה חודשים, לאחר השבעת הממשלה החדשה. אז, משלחת של חברי פרלמנט מצרפת הגיעה לביקור בישראל ונפגשה עם ראש הממשלה החדש נפתלי בנט. כל חברי הפרלמנט הצרפתים שהשתתפו בפגישה הפנו לבנט שאלות על איראן, הפלסטינים ומשבר הקורונה, אך כשהגיע תורו של חביב לדבר הוא החל לדבר על פוליטיקה פנימית בישראל.

מקורות שהשתתפו בפגישה אמרו לוואלה! כי חביב, שנחשב לאחד האנשים המקורבים ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו, החל לתקוף את בנט בחריפות וטען כי בגד בהבטחות שנתן לבוחריו. "אמרת שלא תשב עם יאיר לפיד ועכשיו אתה כן יושב איתו", הוא הטיח בבנט.

ראש הממשלה השיב באיפוק והסביר לחברי הפרלמנט הצרפתים מה היו מניעיו להצטרפות לממשלה. מקור שהשתתף בפגישה אמר כי חביב דיבר אל בנט בצורה גסת רוח וכי חלק מחברי הפרלמנט הצרפתים שהשתתפו בפגישה אף העירו לו על כך לאחר שעזבו את משרד ראש הממשלה.

מאיר חביב ובנימין נתניהו. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
מקורב מאוד לנתניהו. מאיר חביב/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מקורות במשרד החוץ ציינו כי מעבר לאותה תקרית עם ראש הממשלה, חביב מתנהל כבר שנים ארוכות כפעיל בפוליטיקה הפנימית בישראל למענו של בנימין נתניהו ולא כחבר פרלמנט של מדינה זרה או כגורם בכיר בקהילה היהודית בצרפת. לפיכך, הם אומרים, היחס אליו צריך להיות בהתאם.

חביב הוא איש עסקים צרפתי ששימש בעבר כסגן נשיא ארגון הגג של הקהילה היהודית בצרפת ה"קריף" וכיום הוא חבר הפרלמנט שמייצג בין השאר את הצרפתים החיים בישראל. חביב הוא גם אחד הגורמים המקורבים ביותר לנתניהו ובני משפחתו - הן אישית והן פוליטית. במשך שנים הוא היה האיש של נתניהו ורעייתו בפריז. כאשר שימש נתניהו כיו"ר אופוזיציה אף הצטרף חביב לפגישות רשמיות שקיים בארמון האליזה.

במהלך קמפיין הבחירות האחרון לפרלמנט הצרפתי הקליט נתניהו סרטון תמיכה במאיר חביב שהופץ ברשתות החברתיות למצביעים פוטנציאלים בקהילה הצרפתית בישראל.

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בסיכום דיוני התקציב, 3 בנובמבר 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
נסע על חשבון חביב לחו"ל. נתניהו/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בתחקיר "ביבי-טורס" חשף העיתונאי רביב דרוקר כי חביב מימן בשנים 2000 ו-2001 לפחות נסיעה אחת לחו"ל של בנימין ושרה נתניהו וכן של ילדיהם יאיר ואבנר. חשוב לציין שבאותה תקופה נתניהו היה אדם פרטי ולא שימש בכל תפקיד בממשלה או בכנסת.

ב-2018 פעל נתניהו למענו של חביב מול נשיא צרפת עמנואל מקרון וביקש ממנו להחזיר את האבטחה של משטרת צרפת לה זכה חביב אך הוסרה. מקרון הופתע מהבקשה אך חודש לאחר מכן הוחזרו לחביב המאבטחים.

מאיר חביב מסר בתגובה כי הוא אינו משמש בתפקיד רשמי ב"קריף" מזה שמונה שנים ואינו משתתף במשלחות של הארגון. לדבריו הוא לא ביקר כמה חודשיים בישראל כיוון שהוא עסוק בועדת החקירה הפרלמנטרית שהוא עומד בראשה בנושא רצח שרה חלימי. חביב ציין כי פנה למנכ"ל ה"קריף" שאמר לו כי מעולם לא קיבל בקשה כזו בעניינו.

"אני חבר פרלמנט צרפתי שמייצג בין השאר 180 אלף צרפתים המתגוררים בישראל", אמר חביב. "כאיש פוליטי, דעותיי האידיאולוגיות והקרבות הפוליטיות ידועות לכולם .במסגרת תפקידי אני בקשר עם משרדי ממשלה ישראלים, השגרירות והקונסוליה ותמיד מנסה לעזור כמיטב יכולתי ליחסים בין המדינות - ללא הבחנה פוליטית. אני מכיר את יאיר לפיד מזה שנים רבות, ולמרות חילוקי הדעות האידיאולוגיים, אנחנו ביחסים קורקטיים".

בלשכת לפיד סירבו להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully