וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון החיסול של ר"מ עיראק: "לפחות מיליציה אחת מעורבת, המל"ט איראני"

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 14:53

גורמי ביטחון ומקורבים למיליציות אמרו כי לפחות אחת מהן הייתה מעורבת במתקפה על מעונו של אל-כאזימי בבגדאד, וכי כלי הטיס וחומרי הנפץ היו מתוצרת איראן. טהראן גינתה את ניסיון החיסול וניסתה להאשים גורמים זרים, ולפי דיווח שלחה את מפקד כוח קודס לבגדאד

בווישאו: הצהרת ראש ממשלת עיראק אחרי ניסיון ההתנקשות/צילום: רויטרס

לפחות מיליציה שיעית פרו-איראנית אחת הייתה מעורבת בניסיון החיסול של ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-כאזימי - כך אמרו היום (שני) גורמי ביטחון בעיראק ומקורות המקורבים למיליציות, יממה אחרי המתקפה שהסלימה משמעותית את המתיחות במדינה. הגורמים, שדיברו בעילום שם עם סוכנות הידיעות רויטרס, אמרו כי המל"טים וחומרי הנפץ שבהם נעשה שימוש במתקפה היו מתוצרת איראן. אל-כאזימי לא יצא ללא פגע, אך כמה ממאבטחיו נפצעו.

טהראן טרם הגיבו לטענות הללו, אך אתמול היא גינתה את המתקפה על מעונו של אל-כאזימי בבגדאד, ורמזה למעורבותם של גורמים זרים. גם בכירים במיליציות, שספגו מכה קשה בבחירות לפרלמנט בחודש שעבר ואינן מכירות בתוצאות, התנערו מניסיון החיסול שזכה לגינויים מקיר לקיר ברחבי העולם.

בין הגורמים יש מחלוקת לגבי זהות המיליציה שעומדת מאחורי הירי. שני גורמי ביטוחן אמרו כי גדודי חיזבאללה ועסאיב אהל-חאק, שתי מיליציות פרו-איראניות, ביצעו יחד את המתקפה. מנגד, מקור המקורב למיליציה אישר כי גדודי חיזבאללה היו מעורבים בניסיון החיסול, אך הוא אינו יכול לאשר את חלקה של המיליציה השנייה.

נזקי תקיפת מעונו של ראש ממשלץ עיראק, 7 בנובמבר 2021. רויטרס
נזקי התקיפה במעונו של אל-כאזימי בבגדאד, אתמול/רויטרס

במקביל, ברשת אל-מיאדין הלבנונית, המקורבת לאיראן, דווח כי מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, אסמאעיל קאני, הגיע אתמול לביקור בבגדאד בעקבות האירועים האחרונים. עוד דווח כי קאני נועד עם אל-כאזימי ועם בכירים עיראקים אחרים, והדגיש את הצורך "ביציבות עיראק ובשמירה על אחדותה הלאומית". בנוסף לכך, דווח כי הוא הדגיש את הצורך "להימנע מכל פעולה המאיימת על ביטחונה של עיראק".

קאני החליף בתפקיד את קאסם סולימאני, שחוסל בבגדאד על ידי מל"ט אמריקני בינואר אשתקד. עם זאת, בניגוד אליו, מידת השפעתו על המיליציות השיעיות בעיראק פחותה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully