וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: שוטר הותקף בסכין בעיר קאן, "הדוקר פעל בשם הנביא מוחמד"

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 15:35

לפי דיווחים, התוקף, אזרח אלג'יריה שלא היה מוכר לרשויות, פתח דלת של ניידת ניסה לדקור את הנהג, אך הוא יצא ללא פגע בזכות האפוד שלבש. שוטר שלישי ירה בו ופצע קשה. הרשויות טרם קבעו שמדובר בפיגוע, אך דווח כי הוא אמר שפעל "בשם הנביא מוחמד"

בווידאו: זירת הדקירה בקאן צרפת/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

שוטר הותקף היום (שני) בסכין בעיר קאן שבדרום צרפת, והתוקף "נוטרל" על ידי שוטר אחר. בערוץ BFM TV, שציטט מקור במשטרה, דווח כי התוקף, אזרח אלג'יריה שלא היה מוכר לרשויות, פתח דלת של ניידת משטרה שחנתה מול תחנת משטרה, ודקר את השוטר שהיה מאחורי ההגה, אך הוא יצא ללא פגע בזכות אפוד המגן שלו. לאחר מכן, הוא ניסה לתקוף שוטר שני שהיה בניידת, אך שוטר שלישי ירה בו ופצע את התוקף באורח קשה.

בערוץ ובעיתון "ניס מאטן" דווח מפי מקור משטרתי כי התוקף אמר שהוא פעל "בשם הנביא מוחמד", אף ששר הפנים ג'רלד דרמנין, שהגיע לזירה אמר כי מוקדם לדעת מה המניע של המתקפה. למרות זאת, אריק סיוטי, חבר פרלמנט שמרני מדרום-מזרח צרפת שמתמודד בפריימריז של הימין-מרכז לקראת הבחירות, אמר כי זאת מתקפת טרור. הוא לא סיפק ביסוס לדבריו, ובשלב זה החקירה מנוהלת בידי תובע מקומי ולא על ידי התביעה הלאומית למאבק בטרור.

זירת דקירת שוטר בקאן, צרפת 8 בנובמבר 2021. רויטרס
זירת התקיפה בקאן, היום/רויטרס

התקרית בקאן אירעה בזמן שפשיעה אלימה וטרור הם בין החששות העיקריים של הבוחרים לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה. הנשיא עמנואל מקרון, שטרם הכריז רשמית על התמודדותו הצפויה על כהונה שנייה, מנסה לשכנע את המצביעים שממשלתו מצליחה לבלום את איום הטרור. הוא צפוי להתמודד בסיבוב השני בבחירות מול מנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן, או מול העיתונאי היהודי והימני קיצוני אריק זמור, שטרם הצטרף למרוץ.

במקביל, מתנהל בפריז משפטו של סלאח עבד סלאם, המחבל היחיד ששרד את מתקפת הטרור של דאעש בעיר בנובמבר 2015, שבה נרצחו 130 איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully