וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנהגות קלוקלת": איימן עודה נגד עיריית חיפה

8.11.2021 / 16:05

יו"ר הרשימה המשותפת ואשתו ערערו נגד העירייה על צו ההריסה שיצא נגד חריגות הבנייה לכאורה בביתם. התיק, שמתנהל כבר 14 שנה, עוסק בתוספות בלתי חוקיות שנבנו. הזוג טוען: "העבירה כבר אינה קיימת". הוועדה הוועדה לתכנון ולבנייה בעיר: "מוסיפים להתמהמה"

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה ואשתו, ד"ר נרדין עאסלה, הגישו לבית המשפט המחוזי בחיפה ערעור נגד העירייה על החלטת בית משפט השלום בעיר שלא לעכב עוד את צו ההריסה שהוציא כנגד חריגות הבנייה לכאורה בביתם בשכונת כבביר. ההליכים בתיק עבירות הבנייה מתנהלים כבר 14 שנה, מאז 2007. בשבוע שעבר קבעה השופטת ג'אדה בסול כי אין כל הצדקה בעיכוב נוסף של צו ההריסה, בשל פרק הזמן הארוך שעבר מאז שניתן, וההארכות הרבות שניתנו לבני הזוג, שטרם הוציאו את ההיתר הדרוש.

השופטת בסול קבעה כי כדי לאפשר לעודה לבצע את ההריסה בכוחות עצמו, היא תעכב אותו רק עד סוף נובמבר - שאז תהיה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בחיפה רשאית לבצעה תוך השתת ההוצאות על עודה. אבל איימן ונרדין עודה מבקשים שוב, באמצעות עו"ד מוראד ביקי, לעכב את ההריסה בשלושה חודשים נוספים. "הכשרת הבנייה בפועל הסתיימה", הם טוענים, "העבירה כבר אינה קיימת. עניין פרוצדוראלי של חתימה אינו יכול להיחשב כ'שובר את גב הגמל'". לדבריהם, ההיתר לא נחתם בשל "התנהלות קלוקלת מצד הוועדה בעצמה".

איימן עודה ואשתו הורשעו ב-2014 בביצוע עבודות ללא היתר, לאחר שהודו בעבירות של הקמת בניין במסגרת עסקת טיעון שהוגשה לבית המשפט ארבע שנים קודם לכן. ביהמ"ש השית עליהם קנס של 24 אלף שקלים או 120 ימי מאסר תמורתו, כנגד כל אחד מהם. עוד באותו יום נתן בעניינם בית המשפט גזר דין במסגרתו הוציא צו הריסה לתוספת בנייה של 22 מ"ר, שעוכב במשך כשנה וחצי. הוא עוכב עוד, לבקשתם, כדי לנסות ולהכשיר אותו, אלא שבקשה להיתר הוגשה רק ב-2015.

השקת קמפיין הרשימה המשותפת, ת"א, 23 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"תירוץ מושלם". עודה/ראובן קסטרו

לטענת העירייה, הבקשה כללה רק את התוספת המדוברת, אבל בבניין קיימות עבירות בנייה נוספות ומאחר ומדובר בבניין משפחתי ולא בבית משותף. הוועדה דרשה לסמן את כל התוספות הבלתי חוקיות בבניין, ולא רק את הבנייה נשוא הצו, כאשר בכל אותה העת בני הזוג "נאחזו בסיטואציה ונהנו מהבנייה הבלתי חוקית כשבידם תירוץ מושלם לעיכובים הבלתי נגמרים של צו ההריסה", כך טענה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של חיפה.

בניגוד לטענתם הנוכחית כי היתר צפוי בתוך זמן קצר, הודיעה הוועדה לבית המשפט כי בבדיקה שנערכה עם מנהלת אגף הרישוי עלה כי התוכנית שהוגשה אינה תקינה ואינה מאפשרת חתימה על ההיתר. זאת, כיוון שבין היתר "מהות הבקשה ותוכנית ההגשה אינם תואמים כלל את המבוקש".

לטענת הוועדה, עורך הבקשה גם לא הגיע לפגישה שנקבעה לו ליום ראשון שעבר ולא ענה לשיחות טלפון אליו כדי לברר מדוע לא הגיע. "תוכנית מתוקנת כראוי לא הוגשה", סיכמה עו"ד כרמית כורה מטעם הועדה, "הם מוסיפים להתמהמה על אף ההארכות הרבות שניתנו זה מכבר לטובת ההליך המתמשך". השופטת תמר שרון-נתנאל תקיים דיון בערעור בסוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully