וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: גבר והמאהבת שלו יוצאו להורג בשל דרישת חמו

אשתו של צעיר בן 27 הסכימה לחוס על חייו, כפי שמותיר החוק האסלאמי במדינה, אחרי שהציגה למשטרה תיעוד של הרומן שלו. עם זאת, אביה התעקש שייגזר עונש מוות עליו ועל האישה, שהורשעו בניאוף, ובית המשפט קיבל את עמדתו

הוצאה להורג באיראן, 2011. AP
איראן הוציאה להורג בשנה שעברה 246 איש/AP

בית המשפט העליון של איראן אישר את עונשי המוות בגין ניאוף שנגזרו על גבר בן 27 ועל המאהבת שלו בת ה-33 בעקבות דרישת חמו - כך דיווח אתמול עיתון רפורמיסטי במדינה.

לפי הדיווח בעיתון "שרק", אשתו של הגבר, שהציגה למשטרה תיעוד של הבגידה של בעלה בתחילת השנה, ביקשה מבתי המשפט לחוס על חייהם של הזוג. ואולם, אביה דרש להוציא אותם להורג ובית המשפט צידד בו. החוק ברפובליקה האסלאמית של איראן קובע כי אם משפחת הקורבן סולחת לנאשם על עבירה שדינה מוות, ניתן להעניק לו חנינה או לגזור עליו עונש מאסר.

לפי הפרשנות המקומית לחוקי השריעה, העונש על ניאוף הוא מוות בסקילה, אך טהראן שינתה את החוק ב-2013 כדי לאפשר לשופטים לגזור שיטות חלופיות להוצאה להורג, בדרך כלל בתלייה. לא ברור כיצד יבוצע עונש המוות של הזוג.

לפי ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל, איראן הוציאה להורג בשנה שעברה 246 איש, רק אחד מהם בפומבי. הארגון לא פירט כמה מהם הוצאו להורג על ניאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully