וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו דאבי תותיר ללא מוסלמים להתחתן ולהתגרש לפי החוק האזרחי

7.11.2021 / 17:21

לפי סוכנות הידיעות הרשמית באמירויות, זהו מהלך נוסף שנועד לשמור על היתרון התחרותי של האיחוד כמרכז סחר אזורי. בנוסף, יוקם במדינה בית משפט לטיפול בענייני משפחה של לא-מוסלמים. זאת, בהמשך לרפורמות שכבר נעשו בנושא קיום יחסי מין לפני הנישואים ועל צריכת אלכוהול

אבו דאבי, 10 בספטמבר 2020. רויטרס, רויטרס
מדינות המפרץ רוצות להפוך לאטרקטיבית יותר עבור השקעות זרות. אבו דאבי/רויטרס, רויטרס

שליט אבו דאבי פרסם היום (ראשון) צו חדש המותיר ללא-מוסלמים להתחתן, להתגרש ולקבל משמורת משותפת על פי החוק האזרחי - כך הודיעה סוכנות הידיעות הרשמית באיחוד האמירויות הערביות. זהו מהלך נוסף של איחוד האמירויות הערביות - שבה חוקי הנישואים והגירושים מבוססים על עקרונות השריעה, כמו במדינות מפרץ אחרות - שמטרתו לשמור על היתרון התחרותי שלה כמרכז סחר אזורי.

הצו של השייח חליפה בן זאיד אל-נהיאן, שהוא גם נשיא הפדרציה של שבע הנסיכויות המרכיבות את איחוד האמירויות, קבע עוד שהחוק מכסה נישואים אזרחיים, גירושים, דמי מזונות, משמורת ילדים משותפת והוכחת אבהות וירושה.

בסוכנות הידיעות הרשמית דווח כי מטרת החוק היא "לחזק את מעמדה ואת התחרותיות הגלובלית של האמירות כאחד היעדים האטרקטיביים ביותר עבור כישרונות וכישורים". החוק האזרחי, המסדיר ענייני משפחה של לא מוסלמיים, תואר כראשון מסוגו בעולם, שנוסח "בהתאם לשיטות העבודה המומלצות" לפי הסטנדרטים הבינלאומיים.

בנוסף לכך, אבו דאבי תקים בית המשפט לטיפול בענייני משפחה של לא מוסלמים והוא יפעל הן באנגלית והן בערבית.

איחוד האמירויות העבירה בשנה שעברה כמה רפורמות משפטיות בכל רחבי הפדרציה, כולל אי-הפללה של מי שמקיים יחסי מין לפני הנישואים ועל צריכת אלכוהול, וכן ביטול סעיפים שאפשרו הקלות בעונש על "רצח על כבוד המשפחה".

רפורמות אלו, לצד צעדים נוספים כמו מתן ויזות לטווח ארוך יותר, נתפסו כדרך של מדינת המפרץ להפוך את עצמה לאטרקטיבית יותר עבור השקעות זרות, תיירות ותושבות ארוכת טווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully