וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כתבות של דאעש בחדר השינה": המסמך השטחי שעליו הסתמך אלשיך בפרשת אום אל-חיראן

עודכן לאחרונה: 8.11.2021 / 22:15

המפכ"ל לשעבר והשר ארדן מיהרו להכריז כי דריסת השוטר היא פיגוע טרור, אמירה שהופרכה ע"י שב"כ. לידי וואלה! הגיע טופס החיפוש שהביא בין היתר לקביעתם, בו פירט בקצרה שוטר שנוי במחלוקת על "ספרי דת וכתבה על דריסת לוחמים" בביתו של הנהג אבו אל-קיעאן

בווידאו: משפחת אבו אלקיעאן מצפה לביקור נחומים ופיצוי/צילום: שי מכלוף ויותם רונן, עריכה: איתי עמרם

הקביעה כי דריסת השוטר למוות באום אל-חיראן ב-2017 היא פעולת טרור התבססה על מסמך קצר ומתומצת מהזירה, אותו כתב שוטר שעלו נגדו תלונות לא פעם - כך עולה מטופס החיפוש שהגיע לידי וואלה!. למרות הבסיס השטחי, המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך והשר לשעבר גלעד ארדן מיהרו להכריז מיד לאחר האירוע כי הנהג הוא "בן עוולה" תומך דאעש. שב"כ כבר קבע כי אין ראיות לכך שמדובר בפיגוע, אך אלשיך לא חזר בו עד היום.

שוטר היס"מ מילא את טופס זיכרון הדברים - תפיסה וסימון - כשעה לאחר האירוע שבו נדרס למוות השוטר, רב-סמל בכיר ארז לוי, ונורה למוות הנהג יעקוב אבו אל-קיעאן. "בתאריך 19 בינואר 2017 בשעה 10:10 בשבט אבו אל-קיעאן בקרבת חורה ובמהלך פעילות מבצעית שנעשתה במקום התבקשתי לסייע לחוקרי שב"כ ולהיכנס איתם לביתו של החשוד בדריסה, שנמצא במתחם המיועד להריסה", כתב.

מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך בכנס דגן לביטחון ואסטרטגיה במכללה האקדמית נתניה. באדיבות המכללה האקדמית נתניה, אתר רשמי
קבע במהירות שמדובר בפיגוע טרור. אלשיך/אתר רשמי, באדיבות המכללה האקדמית נתניה

השוטר ציין כי "במהלך החיפוש במתחם נתפסו מספר ספרים בחדר השינה של החשוד ומספר עותקים של עיתון, כתבות של דאעש וכתבה על דריסת לוחמים. בהמשך החיפוש בארון נמצאו עוד מספר ספרים שמטיפים למוות וספרי דת שונים. את המוצגים הנ"ל הכנסתי לשקית ירוקה של רשות הטבע והעברתי אותם ביחד עם הדוח להמשך טיפול". שמו של השוטר עלה כמה פעמים לכותרות, כשמפגינים ואוהדי כדורגל התלוננו על אלימות ואגרסיביות חריגה מצדו.

הטופס שהועבר לאלשיך, לצד האירועים בשטח, הביא ככל הנראה את מפכ"ל המשטרה לצאת בהודעה השגויה כי מדובר במחבל. דוברת מחוז דרום תיארה אז את התקרית. "המחבל שעט ברכבו לעבר הלוחמים לבצע פיגוע דריסה וכתוצאה מכך נפצעו מספר לוחמים והמחבל נוטרל על ידי הכוח המשטרתי במקום. משטרת ישראל קוראת למגזר הבדואי להקיא מתוכו ניצנים של אידיאולוגיות קיצוניות שכל עניינן טרור!! המפגע הוא עובד מערכת החינוך, מקום בו השפעתו השלילית על סביבתו מסוכנת שבעתיים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מסמך אודות אום אל חיראן. אתר רשמי, מערכת וואלה!
המסמך שכתב השוטר/מערכת וואלה!, אתר רשמי
עימותים בכפר אום אל-חיראן בנגב,  18 בינואר 2017. רויטרס
זירת הדריסה באום אל-חיראן, 2017/רויטרס

בהמשך, פרסמה המשטרה סרטון המתעד את האירוע, שהיה אמור להכריע במחלוקת הנוגע לנסיבות התקרית. אלא שהסרטון שהמשטרה הוציאה, שכלל סימון בצבע של רכב ה"מחבל", לא הכריע את הכף. בתוספת הגרפית של המשטרה לצילום מהאוויר המתעד את האירוע, מכונה הרכב שבו נהג אבו אל-קיעאן כ"רכב המחבל".

האמירה המשמעותית האחרון בנושא באותו היום באה בהספד של אלשיך בהלווייתו של רס"ב לוי, שבו התייחס לאירוע כאל פיגוע דריסה. "ארז היקר, יצאת לקראת שחר למלא תפקידך ולבצע פעולת אכיפה של חוק. לצערי יש מי שמנצלים כל סיטואציה על מנת לייצר טרור. בתוכם מפגע בן עוולה שהסיט את ההגה בחריפות, האיץ ושעט ברכבו לעבר קבוצת השוטרים עליה נמנית". בהמשך אמר אלשיך כי הוא מתחייב להעביר מסר ולפיו "אירועי טרור רצחניים לא ישיגו את מטרתם", וכי ידה של המשטרה "תשיג את כל מי שינסה להרים יד על שוטרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully