וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "השגנו יציבות, המבחן הבא של הממשלה יהיה יכולת האיפוק"

עודכן לאחרונה: 6.11.2021 / 22:33

ראש הממשלה בנט, ראש הממשלה החליפי לפיד, ושר האוצר ליברמן בירכו על העברת התקציב וטענו כי השיגו יציבות פוליטית. בנט ולפיד: "הממשלה תמלא את ימיה, הרוטציה תתקיים במועדה". ליברמן: "התקציב הכי חברתי שהושג"

בנט, לפיד וליברמן במסיבת עיתונאים לאחר העברת התקציב: "המבחן האמיתי של הממשלה - האיפוק"/עריכה: אביעד בללי

ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן כינסו הערב (שבת) מסיבת עיתונאים מיוחדת, זאת לאחר שהקואליציה הצליחה להעביר את תקציב המדינה לשנים 2022-2021. "בשעה טובה התקציב לשנים 2022-2021 עבר". פתח בנט בחגיגיות. הוא הדגיש את יכולתן של השותפות הקואליציוניות לעבוד ביחד, באופן שהבטיח יציבות פוליטית וכלכלית למדינת ישראל.

"השלמנו את המהלך המרוכב של הוצאת ישראל משלוש שנים של אי יציבות", אמר בנט. "בשקט, בעקביות, בעבודה משותפת, הבאנו את הספינה לחוף מבטחים. הממשלה יציבה. היא תמלא את ימיה, וכעת עלינו להסתכל על שורת המשימות הארוכה כל אחד בתחומו ולהתחיל לעבוד".

המבחן הגדול של הממשלה הזאת, של כולנו, הוא באיפוק", המשיך בנט. "אם נצליח להתרומם מול הפיתוי לריב ולהתקוטט, אם נצליח להתמקד במאחד ולא במפריד, אם נניח לרגע לתחרות בינינו - הרי סוף סוף אין בחירות באופק. משימה הבאה היא לנצל את היציבות כדי להתמודד עם אתגרים ובעיות שהוזנחו במשך שנים. מחירי הדיור, הפקקים ויוקר המחיה, הפשיעה המשתוללת, אובדן המשילות בנגב. לא לדחות, לא להתייאש מראש, גם אם המשימות גדולות ויקחו זמן - להתחיל".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר החוץ, יאיר לפיד, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, במסיבת עיתונאים משותפת, 6 בנובמבר 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"הבאנו את הספינה לחוף מבטחים"/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מיד אחר כך דיבר שר האוצר אביגדור ליברמן, שהודה לעמיתיו על שיתוף הפעולה, וטען כי התקציב שעבר הוא "חברתי ביותר", חרף הביקורת שהופנתה נגדו מהאופוזיציה. "אני לא זוכר ממשלה עם רמת שיתוף פעולה בין השרים כמו בממשלה הזו", הצהיר ליברמן. "נכון שיש חיכוכים ועימותים אבל זה לא משנה, בגדול, וראיתי את זה בתקציב, הייתה רמת שיתוף פעולה וערבות הדדית כפי שלא ראיתי אף פעם".

"בתקציב הזה יש שתי בשורות גדולות", המשיך ליברמן, "יציבות פוליטית וצמיחה כלכלית. אלה נכסים גדולים שחייבים לשמור עליהם. מדובר בתקציב הכי חברתי בתולדות מדינת ישראל, 11 מיליארד שקלים שאנחנו משקיעים בחוזק החברתי-לאומי, מההסדר עם הנכים ונכי צה"ל, המאבק באלימות במשפחה, הגדלת המענק לניצולי השואה ושורה ארוכה של סעיפים".

"עשינו החלטה, במקום לדקור אחד את השני בגב לשמור אחד לשני על הגב. אנחנו אנשים אחראים, אין לנו זמן לירידות בטוויטר, יש לנו מדינה לנהל", אמר לפיד. "התחייבנו שנחזיר את השפיות, שנקים ממשלה, שנעביר תקציב. אנחנו עומדים בהתחייבות".

עוד בוואלה!

המבצע התלת-ראשי של התקציב הסתיים בהצלחה: הניצחונות האישיים של בנט, ליברמן ולפיד

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר החוץ, יאיר לפיד, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, במסיבת עיתונאים משותפת, 6 בנובמבר 2021. אוהד צויגנברג, פול
"בשורה משמעותית". ליברמן/פול, אוהד צויגנברג

מיד אחר כך, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד הצטרף לדבריו של ליברמן, ואף מתח ביקורת חריפה בעקבות המתקפות שספג יו"ר הכנסת מיקי לוי בהמהלך הדיונים על העברת התקציב. "הדברים שנאמרו במליאה ליו"ר הכנסת מיקי לוי, הקללות המכוערות, גסות הרוח, זה בלתי נסבל", אמר. מיקי הוא בן למשפחה שכולה, הוריו היו באצ"ל, שירת את מדינת ישראל כל חייו. אנשים צרחו עליו קללות איומות על זה שהוא רק מילא את תפקידו. אני לא צריך לשלוח לו חיזוק, כי הוא חזק, אבל מי שמדבר אליו ככה ירד מהפסים. מי שישב לידו ושמע הכל, ולא השתיק את ההסתה והקללות, אחראי בדיוק כמוהו".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר החוץ, יאיר לפיד, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, במסיבת עיתונאים משותפת, 6 בנובמבר 2021. אוהד צויגנברג, פול
"לא הכל אפשר לתקן בלילה אחד"/פול, אוהד צויגנברג

"לא הכל אפשר לתקן בלילה אחד, אבל שמנו פה גם את היסודות לכל מה שנטפל בו בעתיד הקרוב", הבטיח ראש הממשלה החליפי. "הממשלה הזו תטפל ותשים כסף גם בגמלאים, בחיילים הסדירים, בדמי אבטלה לעצמאים".

"הרוטציה תתקיים במועדה"

מיד לאחר ההצהרות, ערכו השלושה מסיבת עיתונאים בה השיבו לשאלות בנושאים שונים. הבולטת שבהן הייתה שאלת הרוטציה, עלה השיב בנט כי "הרוטציה תתקיים במועדה" וכי "הממשלה תשלים את ימיה". לפיד בתגובה השיב: "השתכנעתי". בהקשרים הפוליטיים, בנט ולפיד אף הודו לבני גנץ, שהיעדרותו בלטה באירוע. "הוא שותף חיוני בעבודה", אמרו.

אחר כך התפנו השלושה לנושאים אחרים שעומדים על סדר היום. לשאלת וואלה! על פתיחת הקונסוליה האמריקנית בירושלים, ענה לפיד: "אנחנו מתנגדים לפתיחת קונסוליה אמריקנית בירושלים. זו התנגדות עקרונית, לא קשור לפוליטיקה". בנט הצטרף לכך בהמשך והבהיר כי ירושלים היא בירת העם היהודי וכי ישראל מתנגדת למהלך. "לא על הכל אנחנו מסכימים עם האמריקנים אבל צריך לדעת איך לעשות את זה. אנחנו לא מחפשים את הדרמה או המריבה, אלא לעמוד על האינטרסים שלנו מול חבר ובעל ברית".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר החוץ, יאיר לפיד, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, במסיבת עיתונאים משותפת, 6 בנובמבר 2021. אוהד צויגנברג, פול
"הממשלה תמלא את ימיה". בנט/פול, אוהד צויגנברג

בתגובה לביקורת על שימוש בכספים קואליציוניים, לפיד אמר כי "אם זה היה תלוי רק בי זה לא היה, אבל זה לא היה תלוי רק בי". ליברמן הסביר כי "יש חוסר הבנה מה זה כספים קואליציוניים. הכספים האלה ייכנסו לבסיס התקציב, ברגע שזה נכנס לבסיס התקציב המשרד מנהל את זה".

באשר לסוגיית ההכרזה על ארגוני הטרור, לפיד סתר את הטענה כי ארצות הברית לא עודכנה. "היה תהליך מול הלוט"ר האמריקני". בנט הוסיף: "לא על הכל אנחנו מסכימים עם האמריקנים אבל צריך לדעת איך לעשות את זה. אנחנו לא מחפשים את הדרמה או המריבה, אלא לעמוד על האינטרסים שלנו מול חבר ובעל ברית".

נושא נוסף עלה במסיבת העיתונאים לאחר שבשבועות האחרונים פורסמו במקור ראשון שני מינויים שלפיד עשה בהסתדרות הציונים ומינה את גיסת רעייתו לתפקיד דירקטורית בקקל ואת בת דודתה השנייה לתפקיד יו"ר מחלקה בהסתדרות הציונית. לפיד מצדו טען כי הגיסה עבדה בהתנדבות. "לא ידעתי שזה לא בסדר להתנדב, כל המינויים שעשינו מקצועיים", אמר.

מהליכוד נמסר בתגובה למסיבת העיתונאים כי "אחרי העברת התקציב הרע של בנט ולפיד - שמעלה מחירים, מטיל מיסים ומעביר עשרות מיליארדי שקלים מאזרחי ישראל לתנועה האיסלמית - גדלים הסיכויים להפלת הממשלה. האופוזיציה המאוחדת של הימין תפיל את הממשלה המסוכנת של בנט, לפיד ורע"מ הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים".

חגיגות לאחר העברת תקציב המדינה לשנת 2022, 5 בנובמבר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
הקואליציה לאחר העברת התקציב/דוברות הכנסת, דני שם טוב

תקציב המדינה לשנת 2022 אושר בליל שישי בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, ברוב של 59 ח"כים שהצביעו בעד מול 56 שהצביעו נגד. בחמישי לפנות בוקר אישרה המליאה את התקציב לשנת 2021 ומאוחר יותר את חוק ההסדרים שכולל רפורמות רבות שקידמה הממשלה.

ההצבעות נמשכו עד שעת לילה מאוחרת לאחר שמוקדם יותר הקואליציה הפסידה באחת מהן וביקשה לחוקק מחדש את הסעיף התקציבי שנפל. אישור התקציב עשוי להעניק כעת לממשלת בנט-לפיד יציבות פוליטית.‏ "הלילה הזה - החזרנו את ישראל למסלול", כתב ראש הממשלה נפתלי בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully