וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילואימניקים נאבקים על זכותם לקבל את אות המערכה בלבנון: "צה"ל מזלזל בנו ובחללים"

עודכן לאחרונה: 5.11.2021 / 10:48

חיילי מילואים הגישו קבילה נגד האתר המקוון שבו ניתן לערער על ההחלטה שלא להעניק להם את האות. לדבריהם, האתר לא מתפקד טוב, ונציב הקבילות לא פתר את הבעיה למרות שהתחייב לעשות זאת. "עצם העובדה שאני צריך לערער מבזה את התהליך, זו לא רק חתיכת מתכת"

בווידאו: נאומים של גנץ וכוכבי בטקס אות המערכה ללחימה בלבנון/צילום: דובר צה"ל

חיילי מילואים שלקחו חלק במערכה בלבנון עד שנת 2000 הגישו קבילה לנציב קבילות חיילים נגד האתר המקוון, שבאמצעותו ניתן לערער על החלטת צה"ל שלא להעניק להם את אות המערכה.

לדברי מילואימניקים, בחלק מהמקרים האתר לא פעיל וגם כשהוא פועל, הוא לא בהכרח נותן מענה לבקשות - גם אחרי שממלאים טופס ושולחים אותו. מנציב קבילות חיילים התחייבו לטפל בבעיה, אך לטענתם זו טרם נפתרה.

לפי חיילי המילואים, הם רואים בכך זלזול, לא רק באלו שנותרו בחיים - אלא גם בחללים. אחד מהם אמר לוואלה! כי "עצם העובדה שאני צריך לערער על החלטת צה"ל לתת לי את אות המערכה מבזה את כל התהליך. נכון שיש תמיד בירוקרטיה, אבל לפחות שיענו לנו. האות שצה"ל מחלק הוא לא רק חתיכת מתכת, הוא חתיכת אירוע".

אות המערכה ברצועת הבטחון בלבנון. מערכת וואלה, מערכת וואלה
"זלזול בנו ובחללים". אות המערכה בלבנון/מערכת וואלה, מערכת וואלה

מנגד, יש לא מעט חיילי מילואים שתוהים מדוע הם קיבלו את אות המערכה בלבנון, ללא כל הסבר, למרות שהיו תומכי לחימה או שירתו בתפקידי מנהלה, ורצוי היה לדבריהם שתהיה התייחסות בנושא בהבלטה בעת שליחת האות במעטפה לבתי החיילים או באתר.

לפני כחודש, פורסם בוואלה! על מעטפות לחלוקת אות המערכה בלבנון שהגיעו ריקות כי אלמונים תלשו מהם את האות.

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "האתר פעיל ועובד בצורה מלאה ותקינה מהרגע שהוקם. האתר והמוקד מופעלים ע"י צה"ל בלבד (לא ע"י קבלן אזרחי). כמות הפניות המתקבלות באתר משתנה מעת לעת ובמקרים בהם מתקבלות פניות רבות ביום יכול להיווצר עיכוב. צה"ל מצר על העיכוב ועושה כל מאמץ להשיב לפונה תוך מספר ימים מיום פנייתו. נשמח לקבל את פרטי הפונה על מנת לתת מענה פרטני".

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully