וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכו בראשו עם קרשים ואבנים - והכחישו את מעורבותם: 4 הואשמו ברצח נתין זר מסודאן

עודכן לאחרונה: 4.11.2021 / 22:44

לפני כחודש וחצי נרצח תושב חיפה בן 29, לאחר שהסתבך בקטטה המונית במועדון בקריית אתא. הנאשמים רדפו אחרי אבאקאר, תקפו אותו והמשיכו גם לאחר שהתמוטט ואיבד את הכרתו. מותו נקבע בביה"ח רמב"ם בחיפה. התובעים ביקשו את הארכת מעצרם של הארבעה עד לתום ההליכים המשפטיים

בווידאו: תיעוד רצח של אזרח סודאן בקרית אתא/צילום: מצלמות אבטחה

ארבעה גברים הואשמו היום (חמישי) ברצח אכזרי של אזרח סודני תושב חיפה לפני כחודש וחצי בקריית אתא. לפי כתב האישום שהוגש בבית המשפט המחוזי בחיפה, אלהיין וורקו בן ה-44 מקריית ים, יואב אייג'אג'ום טספאי בן ה-42 מקריית ביאליק, בלטה באשא בן ה-26 מקריית אתא וגשאו מנגסטו בן ה-29 מצפת הואשמו ברצח בנסיבות מחמירות.

ב-28 בספטמבר מוסא אסמעאיל אבאקאר בן ה-29, תושב חיפה, בילה עם חבריו במועדון "קפה אינאדיס" בצומת קריית אתא. בשולחן הסמוך ישב יואב (אייג'אג'ום) טספאי עם זוגתו ושלושה חברים נוספים. בסביבות השעה 05:30 פרץ ויכוח סוער במועדון, במהלכו טספאי דחף את חבריו של אבאקאר. דקות ספורות לאחר שהוויכוח שכך, טפסאי התקרב לדלת היציאה, החווה בידיו לעבר אבאקאר וחבריו לצאת אל מחוץ למועדון ואמר להם "אם אתם גברים בואו החוצה".

הקטטה הסתערה מחדש והחלו דחיפות בין אבאקאר וחבריו לבין חלק מהנוכחים, ואף נזרקו לעברם כוסות זכוכית ובקבוקים. תוך דקות גלשה הקטטה ההמונית אל מחוץ למקום והמועדון התרוקן מאנשים. טספאי הכה את מוסא אבאקאר בפניו, שהתיז גז מדמיע לעבר הנוכחים.

צומת קרית אתא. דוברות משטרת ישראל
זירת האירוע/דוברות משטרת ישראל

מיד לאחר מכן יצאו הנאשמים מהמסעדה. העימות נמשך על המדרכה ממול, אבאקאר התיז שוב גז מדמיע לעבר הנוכחים במקום וזרק אבן על אישה. הקטטה גלשה אל צומת קריית אתא, כשהנאשמים החלו לרדוף אחר אבאקאר שנמלט עם חבריו, כשהם אוחזים קרש, אבן גדולה ובקבוק שבור.

הנאשמים השיגו את אבאקאר למרגלות גשר קריית אתא והחלו לתקוף אותו באכזריות. הם חבטו בראשו בעוצמה באמצעות הקרש, וגם כשהוא התמוטט המשיכו להטיח בראשו באבן משתלבת ובחפצים נוספים. ארבעת התוקפים חזרו בריצה לעבר המסעדה והותירו את אבאקאר על הקרקע כשהוא חבול קשות ומחוסר הכרה. חבריו תפסו את וורקו, אחד הנאשמים, והזעיקו משטרה.

השוטרים הגיעו תוך מספר דקות וצוות מד"א ניסה להחיות את הפצוע. כעבור שלוש שעות לאחר שהובהל לבית החולים רמב"ם בחיפה, נקבע מותו של מוסא אבאקאר.

עוד בוואלה!

חשד לרצח: גבר כבן 30 נדקר למוות בצומת קריית אתא; 2 חשודים נעצרו

לכתבה המלאה
ניידת משטרה. דוברות משטרת ישראל
פרקו מצלמות אבטחה וגבו עדויות/דוברות משטרת ישראל

חקירת האירוע הוטלה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב אשר (יל"פ), שביצעה מגוון פעולות חקירה ובהן גביית עדויות, תחקור מצלמות ואיסוף ממצאים. המשטרה פרקה מצלמות אבטחה השייכות לבתי עסק הסמוכים לצומת קריית אתא וכן מצלמות אבטחה של המטרונית, המתעדות את הקטטה כולה ובאופן רציף, מהמסעדה ועד לזירת הרצח. החוקרים אמרו כי בצילומים ניתן לזהות ולהבחין מה חלקו של כל אחד מהמעורבים לאורך כל האירוע, ובזהותו של כל אחד מהם. עדי ראייה לחוקרים מסרו גרסאות מפורטות. בסוף החקירה, עצרו החוקרים והבלשים את שלושת התוקפים הנוספים.

ארבעת הנאשמים הכחישו בפני החוקרים כל מעורבות ברצח. וורקו טען כי לאחר הקטטה מחוץ למסעדה הלך למטרונית ואז "קפצו עליו" שני חבריו של המנוח. טספאי ציין כי "אולי ראה קטטה", ושהוא הלך לכיוון צומת קריית אתא, הגיע רק עד מגרש הרכבים וחזר לכיוון המסעדה. באשא ומנגסטו בחרו לשמור על זכות השתיקה לכל אורך החקירות.

במקביל להגשת כתב האישום, ביקשו התובעים עו"ד טל עופר ועו"ד יאיר גויכמן מהפרקליטות את הארכת מעצרם של הארבעה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully