וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת הקליטה תמנו-שטה לבנט: לשקול חילוץ של עולים מאתיופיה על רקע ההסלמה במדינה

עודכן לאחרונה: 3.11.2021 / 17:04

במכתב לראש הממשלה, ביקשה השרה לכנס דיון חירום בכוונה להעלות אלפים שנמצאים בסכנת חיים בעקבות הקרבות בין הצבא למורדים מתיגראי. לדבריה, קיים חשש מהסלמה נוספת שעלולה לפגוע גם ביהודים המתגוררים בבירה ובחבל המריבה. "כל יום המתנה נוסף עלול לגבות מחיר יקר"

בווידאו: נזקי מתקפה אווירית בצפון אתיופיה במחוז תיגראי/צילום: רויטרס

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה שיגרה היום (רביעי) מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט וביקשה לכנס דיון חירום סביב ההסלמה במלחמת האזרחים באתיופיה כדי לשקול לחלץ אלפי אנשים שממתינים באדיס אבבה ובגונדר לעליה לישראל ושנמצאים לטענתה בסכנת חיים ממשית.

בימים האחרונים חלה הדרדרות נוספת בקרבות באתיופיה. המורדים מתיגראי הצליחו לנצח בכמה קרבות עם כוחות צבא אתיופיה ואף הכריזו כי הם נערכים להסתערות על הבירה אדיס אבבה. המצב הביטחוני במדינה מעורער ביותר וארה"ב ומדינות נוספות במערב החלו לפנות את אזרחיהן מאתיופיה.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה עם עולים חדשים לישראל, 10 באוקטובר 2021. נגה מלסה, אתר רשמי
"המצב מצריך התערבות ממשלתית מידית". תמנו-שטה/אתר רשמי, נגה מלסה

רוב הממתינים לעליה לישראל הם בני הפלשמורה, שבני משפחותיהם נמצאים בישראל. חלק מהממתינים לעליה הם יהודים, וגם בחבל תיגראי עצמו חיים יהודים. "המצב הביטחוני הרעוע משפיע באופן ישיר על בני קהילות הממתינים באתיופיה, מסכן את חייהם ומצריך התערבות ממשלתית מידית להעלאתם המזורזת של הממתינים", כתבה תמנו-שטה לבנט.

היא הוסיפה כי שארית יהודי תיגראי סובלת מהתנכלויות ומסנקציות על רקע מוצא אתני. לדבריה עלולה להתרחש הסלמה נוספת שתביא לסיכון חייהם של יהודי תיגראי ושל הממתינים באדיס אבבה. "משפחותיהם בישראל מתקשות ליצור עמם קשר ולסייע להם כלכלית בשעת משבר קשה זו. כל יום המתנה נוסף עלול לגבות מחיר יקר של חיי אדם בקרב הקהילה היהודית באתיופיה", כתבה תמנו-שטה.

גורם ישראלי בכיר ציין כי בימים האחרונים התקיימו התייעצויות בין המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה, משרד החוץ, משרד הקליטה, משרד הביטחון וגורמים ממשלתיים נוספים לגבי המצב באתיופיה. עם זאת, הדיונים התקיימו עד כה בדרגי עבודה ולא בדרג ראש הממשלה והשרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully