וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמן קצר לפני השעייתו: המ"פ לא דיווח על אירוע ביטחוני חריג בפלוגה

עודכן לאחרונה: 3.11.2021 / 14:01

ג'יפ של חפ"ק מפקד הפלוגה התנגש ברכב פלסטיני - המ"פ ידע על המקרה ולא דיווח על כך בשרשרת המקובלת. זאת לאחר שמפקד הפלוגה הושעה מתפקידו בעקבות אירועים שונים שקרו. גורמי צבא: "המ"פ יזומן בקרוב לשיחת מח"ט ובה יבדקו הטענות"

ג'יפ של חפ"ק מפקד הפלוגה מגולני שהושעה התנגש ברכב פלסטיני וגרם לו לנזק, זמן קצר לפני ההשעיה - כך נודע לוואלה!. כפי הנראה, המ"פ ידע על המקרה ולא דיווח על כך בשרשרת המקובלת, והדבר התגלה רק לאחר מכן, בעקבות תחקיר המג"ד. זאת, לאחר שנטען על ידי גורמים בחטיבה כי "רצף אירועים ומוטיבציה נמוכה" הביאו להשעייתו של מפקד הפלוגה.

מפקד חטיבת גולני, אלוף משנה ברק חירם, החליט להשעות את מפקד הפלוגה בשיאה של תעסוקה מבצעית רגישה בחברון, לקראת מועד "שבת חיי שרה", במסגרתו מגיעים עשרות אלפי ישראלים לפקוד את הקברים מערת המכפלה וקבר עתניאל בן קנז. ביום שני גורם צבאי ביקש להדגיש כי "לא מדובר באירוע ספציפי בעקבותיו הוחלט להשעות את המ"פ מתפקידו".

בחטיבה מתחו ביקורת על המח"ט, שקיבל החלטה חד צדדית מבלי להסביר לדרג הזוטר בחטיבה מה פשר ההשעיה. התזמון החריג, באמצע פעילות מבצעית ובמיוחד במועד הרגיש של אותם הימים, יצר חרושת שמועות בחטיבה.

מעצר פלסטיני ע"י לוחם גולני, 9 בספטמבר, 2021. רויטרס
תעסוקה רגישה בחברון. לוחם גולני בפעילות מבצעית/רויטרס

גורמי צבא סיפרו כי "מדובר במ"פ רציני ומקצועי שהלוחמים שלו מעריכים אותו. נראה שהמח"ט מיהר לקבל החלטות וזה מצער. דברים יתבהרו בהמשך". לדברי גורמים בצה"ל, המ"פ יזומן בקרוב לשיחת מח"ט ובה יבדקו הטענות וממצאי תחקיר המג"ד. את מקומו ממלא כעת סגן מפקד הפלוגה.

מדובר צה"ל נמסר כי "נדגיש כי מפקד הפלוגה לא הושעה בעיצומה של פעילות מבצעית, אלא במהלך תקופת התעסוקה המבצעית של הגדוד בגזרת חברון, וכן הושעה לפני שבת "חיי שרה" המדוברת. כל קשר בין שבת "חיי שרה" לבין השעייתו של מפקד הפלוגה לא קיים".

אירוע חריג נוסף נרשם במהלך התעסוקה המבצעית בחברון כשלוחמים ניקבו צמיגים של כלי רכב פלסטינים בגזרת חברון. גורם צבאי מסר כי התקבל דיווח אודות חייל צה"ל שהשחית צמיגים של רכב פלסטיני שחנה באזור אסור ביישוב היהודי בחברון. לאחר תחקיר, נשפטו החיילים הרלוונטיים וחודדו הנהלים לשאר חיילי הגדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully