וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: עד לאחרונה הייתה לישראל בעלות של ממש על הקונגרס

2.11.2021 / 9:58

בהתבטאות בעלת גוון אנטישמי, אמר הנשיא הרפובליקני בריאוין למגיש רדיו שמרני יהודי כי המצב היה כך עד "לפני 10 עד 15 שנה". לדבריו, לא הייתה לו בעיה עם עובדה זו והוא טען שהמצב השתנה בשל האגף השמאלי במפלגה הדמוקרטית. דבריו זכו גינויים: "ישראל לא שולטת בקונגרס"

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בעצרת פוליטית באלבמה, 21 באוגוסט 2021. רויטרס
"מאוכזב" מהקהילה היהודית. טראמפ/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ אמר למנחה רדיו יהודי שמרני שעד לאחרונה לישראל "הייתה בבעלות של ממש על הקונגרס", טענה דומה לאלו שגרמו להאשמות באנטישמיות נגד פוליטיקאים אחרים.

דבריו נאמרו במהלך ריאיון של טראמפ ב-29 באוקטובר עם המגיש ארי הופמן מסיאטל, בזמן שטראמפ סקר את מדיניות הממשל שלו במזרח התיכון, כולל הסכמי אברהם והפרישה שלו מהסכם הגרעין עם איראן.

הוא דן ב"שינוי הגדול ביותר" שהוא ראה לאחרונה, בקונגרס. "השינוי הגדול ביותר שראיתי הוא שהקונגרס היה ממש בבעלות ישראל, אתה מבין את זה. לפני עשר שנים, לפני 15 שנים, היא הייתה כל כך חזקה, והיום זה כמעט הפוך", טען הנשיא הרפובליקני לשעבר. טראמפ טען שלא הייתה לו בעיה שישראל שלטה פעם בקונגרס, ואמר, "לישראל היה כזה כוח, ובצדק, על הקונגרס, ועכשיו אין לה". לטענתו, האגף השמאלי במפלגה הדמוקרטית אחראי לכך.

בריאיון חזר טראמפ גם על אכזבתו מהקהילה היהודית בארה"ב על כך שלא הצביעה עבורו בבחירות האחרונות. רוב הבוחרים היהודים הצביעו בעד ג'ו ביידן הדמוקרטי. "לא קיבלתי את קולות היהודים שהיית חושב שאקבל", אמר טראמפ. הנשיא הרפובליקני לשעבר ספג ביקורת של ארגונים יהודיים ב-2019 כשאמר שיהודים אמריקנים אינם נאמנים מספיק לישראל מכיוון שהם לא הצביעו עבורו.

הליגה נגד השמצה גינתה את דבריו של טראמפ. "ישראל לא שולטת על הקונגרס. התמיכה של ארצות הברית בישראל נותרה חזקה ודו-מפלגתית", צייץ הארגון בטוויטר. "ההערות האלו משחקות לידי אלו הטוענים ל'שליטה יהודית' של הממשלה והן לא מקובלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully