וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה החלו לאסוף חומרים בעקבות התחקיר על גל אוחובסקי: "קוראים לנפגעים להתלונן"

עודכן לאחרונה: 2.11.2021 / 19:04

גורם בכיר במשטרה קרא בעקבות שידור התחקיר בכאן 11 על פגיעה מינית לכאורה, להגיש תלונה בנושא. המשטרה פנתה לאיש קשר מטעם המתלוננים שהופיעו בתחקיר וביקשה שיגיעו לתחנת המשטרה למסור את גרסתם. השר בר לב: "במקרה שהיתה פגיעה נגיב בצורה החריפה ביותר"

בוודיאו: רח"ט חקירות במשטרה אומר בכנס העיתונות שהמשטרה החלה בבדיקה בעקבות התחקיר על אוחובסקי/צילום: לירן לוי
גל אוחובסקי. ראובן קסטרו
הודיע על סיום תפקידו כנשיא איגי. אוחובסקי/ראובן קסטרו

המשטרה פתחה בבדיקה נגד גל אוחובסקי, נשיא ארגון הנוער הגאה, לאחר התחקיר ששודר אמש (שני) בכאן 11. לפי התחקיר ישנן שתי טענות על תקיפות מיניות לכאורה של אוחובסקי בגברים צעירים. גורם בכיר במשטרה אמר לוואלה!: "במקביל לבחינת ואיסוף החומרים בעניינו של אוחובסקי, אנו קוראים לכל מי שנפגע לכאורה ממעשיו להגיע לתחנת המשטרה, להגיש תלונה". בנוסף, המשטרה פנתה לאיש קשר מטעמם של המתלוננים שהופיעו בתחקיר וביקשה שיגיעו לתחנת המשטרה להגיש תלונה ולמסור גרסה.

במשטרה הוסיפו כי "חקירה של פגיעה מינית בקהילת הלהט"ב תיעשה ברגישות ובמקצועיות המירבית". השר לביטחון הפנים עמר בר לב התייחס לפרסומים ואמר כי "פגיעה מינית היא פגיעה מינית. לא משנה מי התוקף, גבר או אישה, ומי הנפגע או נפגעת. את כולם צריך לבדוק ביסודיות. במקרה שהיתה פגיעה נגיב בצורה החריפה ביותר".

אתמול, שעות לאחר הפרסום הודיע אוחובסקי על סיום תפקידו כנשיא ארגון איגי. בתחקיר שודרה עדותו של א', שטען כי "יותר מחמש פעמים הוא ניסה להפוך אותי בכוח, אמרתי לו די, בוא נפסיק עם זה. באופן מפתיע ומזעזע הוא נתן לי כאפה בפנים. זה שיתק אותי". בעדות נוספת, העיד ב' כי אוחובסקי "כפה את עצמו עלי למרות התנגדותי".

לוואלה! נודע כי אוחובסקי שכר את שירותיו של היחצ"ן רונן צור להתמודד עם הפרסום.

גל אוחובסקי. ניר פקין
אוחובסקי/ניר פקין

מטעמו של אוחובסקי נמסר: "לגבי המקרה הראשון: עד רגע הפניה מכם לא ידע גל דבר על תחושותיו של חבר הקהילה. מתוך הבנה ורגישות גל מבקש להתנצל מעומק ליבו בפני האדם על התחושה הרעה שנגרמה לו".

בעקבות התחקיר, הודיע אוחובסקי על סיום תפקידו כנשיא ארגון איגי. כמו כן, מהארגון נמסר כי "אנו מקווים כי האירועים המתוארים בתחקיר יבוררו בהקדם. השנים האחרונות מביאות רוח חדשה של יצירת רשת ביטחון למתלוננות ומתלוננים - הרוח הזו חייבת להיכנס גם לתוך הקהילה הגאה, ואנו, כארגון המוביל והגדול בקהילה, שאחראי על אלפי חניכות וחניכים ומאות רבות של מתנדבים ומתנדבות, לוקחים על עצמנו תפקיד משמעותי בבניית ושינוי השיח. משימתנו היא ליצור עולם ומרחב בטוח לכל נערה ונער בקהילה הגאה בישראל, וכל מי שנושא תפקיד בארגון חייב לשמש לכך דוגמא. קווי הפניות הדיגיטליים שלנו פתוחים, והמדריכים והמדריכות שלנו קשובים לכל אחת ואחד שירצו לדבר, לשתף או להתייעץ בנוגע לאירועים שקרו ולכל נושא שקשור אליהם. אנו מחויבים לחיסיון מלא ולבירור מיידי של כל תלונה".

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי אמר כי באגודה מאמינים "לכל הנפגעים, עומדים יחד איתם ומחזקים אותם. הקהילה שלנו, זו ששואפת לשוויון, ביטחון והשלמה עצמית לא תקבל או תסלח בתוכה על פגיעות מיניות. אנחנו יודעות שגם היום להתלונן על פגיעה מינית, ובפרט בקהילה הגאה זה דבר שדורש אומץ ועמידה מול גורמים חזקים ולכן חשוב לנו להזכיר- אנחנו מאמינות לכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully