וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע ההפיכה הצבאית בסודאן: משלחת ישראלית ביקרה במדינה

1.11.2021 / 22:00

פקידים ישראלים בכירים אמרו כי המשלחת ככל הנראה כללה נציגים מהמוסד, ואנשיה נפגשו בימים האחרונים עם גורמים בצבא הסודאני. מאז ההפיכה ישראל שמרה על שתיקה ולא גינתה אותה פומבית כמו מדינות במערב. השתיקה הזו יוצרת תחושה בסודאן לפיה ישראל תומכת בהפיכה

משלחת ישראלית ביקרה בימים האחרונים בסודאן כדי להתרשם מהמצב הפנימי בעקבות ההפיכה הצבאית שבוצעה במדינה בשבוע שעבר - כך אמרו פקידים ישראלים בכירים. המשלחת, שככל הנראה כללה נציגים של המוסד, נפגשה בעיקר עם גורמים בצבא סודאן.

דיפלומט מערבי ציין כי אחד הגורמים עמם נפגשה המשלחת הישראלית היה הגנרל עבד אל-רחים דאגלו. האחרון הוא בכיר במיליציה הצבאית הגדולה ביותר בסודאן - כוחות הסיוע המהיר - שלקחה חלק בהפיכה הצבאית.

כמה שבועות לפני ההפיכה ביקר דאגלו בישראל יחד עם משלחת צבאית סודאנית שקיימה פגישות עם בכירים במטה לביטחון לאומי ועם גורמים נוספים במשרד ראש הממשלה בתל אביב.

מנהיג צבא סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, במסיבת עיתונאים בחרטום, 26 באוקטובר 2021. AP
רוב המגעים היו מולו. הגנרל בורהאן/AP

פקידים ישראלים בכירים ציינו כי במהלך אותו ביקור סקרו נציגי צבא סודאן את המשבר הפוליטי במדינה אבל לא אמרו דבר על כוונתם לבצע הפיכה צבאית.

בניגוד לשאר מדינות המערב שגינו את ההפיכה הצבאית בסודאן ממשלת ישראל שמרה על שתיקה ולא אמרה דבר בנושא בפומבי. השתיקה בירושלים יוצרת תחושה בסודאן לפיה ישראל תומכת בהפיכה הצבאית.

מפגינים נגד ההפיכה הצבאית, חרטום, סודאן, 30 באוקטובר 2021. AP
ישראל שמרה על שתיקה. מפגינים נגד ההפיכה בחרטום, אוקטובר/AP

תהליך הנורמליזציה מול סודאן נוהל בשנתיים האחרונות בעיקר על ידי המטה לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה. הרוב המוחלט של המגעים בנושא הנורמליזציה היו מול מפקד צבא סודאן הגנרל בורהאן ואנשיו - שהם אלה שביצעו את ההפיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully