וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ט גולני השעה מ"פ במהלך פעילות ביטחונית רגישה בחברון: "לא בגלל אירוע נקודתי"

עודכן לאחרונה: 1.11.2021 / 20:36

שורת אירועים חריגים שהתרחשו במהלך שבת "חיי שרה", במהלכה מגיעים אלפי יהודים לתפילות ביישוב היהודי בחברון, הביאה את מפקד החטיבה לצעד של השעיית הקצין. דובר צה"ל: "העניין עודנו מצוי בבירור מפקדים"

מפקד חטיבת גולני, אלוף משנה ברק חירם, החליט להשעות מ"פ בחטיבה במהלך פעילות ביטחונית רגישה בחברון. זאת, בעקבות מה שתואר כשורה של מקרים חריגים שהתבצעו תחת פיקודו של הקצין המשרת באחת מפלוגות הלוחמים גדוד 13.

חטיבת יהודה בפיקודו של אל"מ אביחי זפרני הודיעה בשבוע שעבר על עוצר יציאות לוחמים בגזרת חברון עקב היערכות לאירועי "שבת חיי שרה" ביישוב היהודי שהתקיימו בסוף השבוע האחרון במסגרתם הגיעו אלפי ישראלים לפקוד את מערת המכפלה וקבר עתניאל בן קנז.

במהלך האירועים התפתחו הפרות סדר אלימות בחברון נגד אזרחים ישראלים, הגיע מפקד חטיבת גולני שבחן את האירועים החריגים ובמהלך אחת השיחות התעדכן ממפקד גדוד 13 על אירועים חריגים בפעילות מבצעית. חלק מהאירועים החריגים לא דווח בשרשרת הפיקוד המקובלת אלא מדיווח של גורמים אחרים בגזרה ומתחקיר שביצע המג"ד בעצמו.

לאחר סדרת שיחות עם מפקדים בגדוד ובשטח הודיע מפקד החטיבה על השעיית מפקד הפלוגה מתפקידו למרות המשימות המבצעיות הבוערות ביישוב היהודי בחברון ומינה את סגן מפקד הפלוגה למלא את מקומו.

פלסטינים מוחים נגד המתנחלים בעיר חברון ומתעמתים עם כוח צה"ל, 26 בפברואר 2021. רויטרס
פלסטינים מוחים נגד המתנחלים בחברון ומתעמתים עם כוח צה"ל, פברואר/רויטרס

בחטיבה מתחו ביקורת על המח"ט שקיבל החלטה חד צדדית מבלי להסביר לדרג הזוטר בחטיבה מה פשר ההשעיה החריגה מאוד במהלך פעילות מבצעית והרגישות של אותם ימים.

בתוך כך, חשוב להדגיש כי במהלך החודשים האחרונים התמודדו לוחמי חטיבת גולני בגזרת חברון עם אירועי הפרות סדר אלימים במהלכם נפצעו חיילים ואזרחים מיידוי אבנים של מפגינים פלסטינים.

רק בסוף השבוע האחרון נרשם האירוע החריג האחרון בפלוגה מקבילה לאחר ששני מפרי סדר אלימים נעצרו על ידי לוחמי חטיבת גולני, נאזקו ותוך כדי הפעילות אחד מהם דחף את הלוחמים ונמלט מהשטח ועד לא נעצר. גורמים בחטיבת גולני אישרו את הפרטים ואמרו, כי אירוע הטיפול במפר הסדר שנמלט הוא חמור, מתוחקר והלקחים יוטמעו בקרב הלוחמים.

דובר צה"ל: "העניין מצוי בבירור מפקדים"

דובר צה"ל, הגיב לאירוע השעיית מפקד הפלוגה, "מפקד פלוגה הושעה באופן זמני מתפקידו לאור אירועים שונים שקרו תחת פיקודו אשר לא דיווח עליהם למפקדיו בחטיבה. העניין עודנו מצוי בבירור מפקדים".

גורם צבאי מסר כי "מפקד החטיבה עתיד לקיים שיחת בירור עם מפקד הפלוגה בימים הקרובים. ההחלטה על המשך שירותו של המ"פ הינה בסמכות מפקד האוגדה. נדגיש כי לא מדובר באירוע ספציפי בעקבותיו הוחלט להשעות את המ"פ מתפקידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully