וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין המתים מקורונה בעולם הגיע ליותר מ-5 מיליון

עודכן לאחרונה: 1.11.2021 / 19:50

פחות משנתיים מאז פרוץ המגיפה אובחנו כרבע מיליארד מקרים ברחבי העולם. אף שהחיסונים האטו את קצב התמותה, חלק ממומחי הבריאות מאמינים כי המספרים האמיתיים גבוהים פי שניים או שלושה

יותר מחמישה מיליון אנשים מתו מנגיף הקורונה ברחבי העולם מאז פרוץ המגיפה לפני 19 חודשים - כך לפי נתונים שפרסמה היום (שני) על פי אוניברסיטת ג'ונס הופקינס. כרבע מיליארד מקרים חיוביים לווירוס אובחנו בעולם בתקופה זו.

החיסונים נגד הווירוס אמנם האטו את שיעורי התמותה, אבל כמה מומחי בריאות מעריכים שמספר המתים האמיתי עשוי להיות גבוה בהרבה - עד פי שניים או שלושה. בנוסף לכך, במקומות מסוימים נרשמת עלייה בשיעורי התמותה והתחלאה לראשונה זה כמה חודשים.

מספר המתים הגבוה ביותר נרשם בארצות הברית, שבה דווח על יותר מ-745,800 מקרי מוות מקורונה. אחריה נמצאת ברזיל, עם 607,824 מתים מאומתים, והודו, עם 458,437. ואולם, מומחים מאמינים שהנתונים בהודו גבוהים בהרבה, בין השאר בגלל מקרי מוות בבית ובקהילות כפריות שלא נספרו במניין הרשמי.

קורבי משפחתו של לואיס אנריקה רודריגז שמת מקורונה עולים לקברו בבוגוטה, קולמביה 1 בנובמר 2021. AP
קרובי משפחתו של חולה שמת מקורונה בקולומביה/AP
חולה קורונה שוכב במחלקת קורונה באחד מבתי החולים בבבוקרשט, רומניה 22 באוקטובר 2021. AP
חולה במחלקת קורונה בבוקרשט, רומניה/AP

מיליון מקרי המוות האחרונים נרשמו ב-110 הימים האחרונים. זאת, בהשוואה לקצת פחות מ-90 יום שעברו משלושה מיליון מקרי מוות לארבעה מיליון. למרות שהחיסונים סייעו להפחית את שיעור התמותה, בארגון הבריאות העולמי הזהירו בשבוע שעבר שהמגיפה רחוקה מלהסתיים.

יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס, הצביע על עלייה במספר מקרי המוות באירופה, במדינות עם שיעורי התחסנות נמוכים. בשבוע שעבר רשמה רוסיה את המספר הגבוה ביותר של מאומתים ומתים מדי יום מאז תחילת המגיפה. רוסיה אחראית ל-10% ממיליון מקרי המוות האחרונים שנרשמו בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully