וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטריד מאוד": צה"ל יתרגל פשיטה של חיזבאללה על יישובים בגבול הצפון

עודכן לאחרונה: 1.11.2021 / 8:45

פיקוד צפון פתח בסדרת תרגילים שמדמים מלחמה בגבול לבנון. בין התרחישים יהיו פשיטה בהפתעה של חיזבאללה לישראל בשילוב מטח טילי נ"ט מהמתקדמים בעולם, גל של פליטים שינסה להיכנס לישראל על רקע המשבר הכלכלי המחריף בלבנון ופינוי יישובים בגבול הצפון

בווידאו: תרגיל חיל האוויר Blue Flag” עם 7 חילות אוויר מהעולם/צילום: אמיר בוחבוט ודו"צ

סדרת תרגילים הכוללים תרחישי מלחמה יתקיימו השבוע בפיקודו של מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם. התרחישים נועדו כדי להטמיע לקחים ממבצע "שומר חומות", בנוסף לבוחן הרמטכ"ל שהתקיים כבר לעוצבת הגליל בחודש שעבר, שדימה פשיטות של חיזבאללה לשטח מדינת ישראל.

קצין בכיר בפיקוד מספר כי פשיטה בהפתעה מהגבול הצפוני "זה נושא שמטריד ומעסיק אותנו מאוד. אנחנו פועלים בנושא ברובד הגלוי והסמוי, יהיה לחיזבאללה מאוד קשה אך זו דרך פעולה סבירה. אנחנו נערכים לזה במכשול הפיזי, בכוחות, ובפעולות שלא אפרט עליהן. יש לנו בשורה חיובית. חידוש המכשול (הממשלה החליטה על תקציב מיוחד - א"ב)".

פיקוד צפון טרם קיבל את האישורים הסופיים מהרמטכ"ל אביב כוכבי על האופן שבו ייראה המכשול החדש בגבול.

טנק צה"ל - טריוויה שריון - חמ"ל. דובר צה"ל
מוטרדים מהגבול הצפוני/דובר צה"ל

על האפשרות של שימוש חיזבאללה בחומרים מסממים כדי להרדים את חיילי צה"ל בפשיטה אמר הקצין הבכיר: "המהות היא הפשיטה לשטח מדינת ישראל. זה היפוך קערה דרמטי. אם באמצעות חומרים כאלה או בכסות של 15 קורנטים", אחד מטילי הנ"ט המתקדמים בעולם.

הוא התייחס גם לחדירה ביום שישי של לבנוני והגעתו עד למטולה ביום שישי האחרון אמר הקצין הבכיר כי "אנחנו יושבים, מתחקרים ובוחנים מה נעשה באירוע הבא טוב יותר, אבל אין ספק שהתקציב למכשול הוא בשורה למרחב כמו מטולה". הקצין התייחס למשבר הכלכלי והפוליטי בלבנון וציין כי פיקוד הצפון נערך לתרחיש של גל פליטות וניסיונות מעבר לישראל. "התפרקות מדינת לבנון מעסיקה את כולם. כולל חיזבאללה. המקום שם לא יציב. זה לא הולך להתייצב. השבועות הקרובים יהיו לא פשוטים. אנחנו יוצאים לרצף תרגילים מאוד חשובים ונפעיל כוחות סדירים ומילואים ומגבירים כוננות".

על תרגיל פינוי יישובים אמר: "החלטה לאומית. לא של צה"ל. אנחנו ערוכים לגמרי. אנחנו נתרגל את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully