וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפרסום בוואלה!: המשטרה זימנה את אחראי המשמעת לשימוע לפני פיטורים

עודכן לאחרונה: 31.10.2021 / 20:04

רפ"ק עודד שרעבי הורשע בהתנהגות שאינה הולמת כלפי שתי שוטרות, אך זכה בעונש מקל. בעקבות הביקורית הציבורית הוחלט לנקוט נגדו בצעד נוסף, וכן להעמיד אותו לדין משמעתי על ניצול לרעה של פקודים

רב-פקד עודד שרעבי, שהיה אחראי על המשמעת במשטרה, זומן לשיחת שימוע לפני פיטורים - כך נודע היום (ראשון) לוואלה!. לצד זאת, שרעבי הועמד לדין משמעתי נוסף עם שופט בדיון יחיד עקב תלונות על ניצול לרעה של הפקודים שלו.

שרעבי הורשע לפני מספר חודשים בבית הדין המשמעתי של המשטרה בהתנהגות שאינה הולמת כלפי שתי שוטרות. במסגרת הסדר טיעון נקבע כי הוא יורד בדרגה למשך חצי שנה ויפצה את הנשים כספית. הפרסום בוואלה! על העונש המקל שקיבל רפ"ק שרעבי ועדות האופי שסיפק לו ראש אגף ההדרכה במשטרה הדהד במסדרונות המשטרה והוביל לצעד הנוכחי.

עודד שרעבי. מתוך ויקיפדיה, מערכת וואלה!
האירוע הדהד במסדרונות המשטרה. שרעבי/מערכת וואלה!, מתוך ויקיפדיה

שרעבי היה בדרגת סגן ניצב ושירת כראש מדור משטר ונוהג במשטרה, האחראי על המשמעת בקרב שוטרים. לאחרונה שובץ במכללה לשוטרים תחת פיקודו של ניצב אבשי פלד שהעיד לטובתו עדות אופי.

שרעבי סירב ללכת עם הדרגה הנמוכה יותר והשיג את אישורו של ראש אגף ההדרכה ניצב אבישי פלד - שגם העיד עליו עדות אופי חיובית - להגיע לעבודה במשטרה ללא מדים, וכך יתר השוטרים סביבו לא יכלו להבחין כי הורד לדרגת רב-פקד, דבר שחסך לשרעבי מבוכה רבה. בין השניים שוררים קשרים אישיים.

בכתב האישום המשמעתי נגד שרעבי צוין כי הוא פנה אל שוטרת הכפופה לו ואמר לה "את מאירה לי את המשרד", וציין בפניה שקיבל חדר לבד בנופש היחידה המשטרתי. באישום נוסף נגד שרעבי, פורט כיצד נגע בכתף של שוטרת שהייתה כפופה אליו, עד שאמרה לו כי המעשים לא נעימים לה. כששוטרת הכפופה אליו שיתפה אותו כי היא ובן זוגה נפרדו, אמר לה שרעבי, "נתת לו מהר מדי", והציע לה שברגע שתגיע הביתה תלבש פיג'מה, תתקשר אליו - והוא ייתן לה "טיפים ושיעורים על איך הראש של גבר עובד".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "בהתאם להודאתו והרשעתו של הקצין בבית הדין למשמעת, נשקלים בימים אלה נגד הקצין אמצעים מנהליים כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully