וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האי טונגה היה נקי מקורונה במשך כשנתיים. עד שהגיע תייר מניו זילנד

עודכן לאחרונה: 31.10.2021 / 12:07

הנגיף פסח על מדינת האי הקטנה, שהייתה מבודדת משאר העולם, אך נוסע ניו זילנדי, שהיה מחוסן, אובחן חיובי עם הגעתו. בטונגה, שבה 48% מהתושבים מחוסנים במנה אחת לפחות, חוששים שהתפרצות קשה תמוטט את מערכת הבריאות הרעועה שלה

חנות בעיר נוקואלופה, טונגה, 29 באוקטובר 2019. AP
כ-106 אלף תושבים חיים בטונגה. מוכר בחנות בעיר נוקואלופה, 2019/AP

האי טונגה דיווח ביום שישי על המקרה הראשון אי-פעם של נגיף הקורונה בשטחה, לאחר שמטייל מניו זילנד אובחן חיובי לווירוס. טונגה הייתה בין המדינות הבודדות בעולם שעליהן פסחה המגיפה. כמו רבות משכנותיה, הבידוד שלה סייע לה לשמור על בריאות הציבור, אך היא עומדת בפני אתגרים גדולים אם הנגיף יתפשט באי בשל מערכת הבריאות חסרת המשאבים שלה.

מדינת האי השכנה פיג'י נמנעה מהתפרצויות משמעותיות של הנגיף עד אפריל, אז וריאנט הדלתא הכה קשות בארכיפלג כשיותר מ-50 אלף איש נדבקו ולפחות 673 מתו מהווירוס. ראש ממשלת טונגה, פוהיווה טויאונטואה, הודיע בנאום שנשא רדיו כי הנוסע החולה היה בין 215 איש שהגיעו ביום רביעי בטיסה מהעיר קרייסטצ'רץ' והוכנסו לבידוד בבית מלון. הוא אמר להכריז מחר על התכניות להטלת סגרים בעתיד, לפי דיווח באתר מקומי.

קרייסטצ'רץ' הייתה נקייה מהנגיף במשך חודשים ארוכים עד השבוע שעבר, כשדווח על ארבעה מקרים מקומיים שהחלו אצל תושב העיר שנדבק באוקלנד החווה התפרצות הולכת וגוברת מאז אוגוסט.

גורמים במערכת הבריאות בניו זילנד אמרו שהנוסע שאובחן חיובי בטונגו היה מחוסן בשתי מנות של החיסון של פייזר ויצא שלילי בבדיקה שערך לפני הטיסה. הגורמים אמרו שהם יעבדו עם עמיתיהם בטונגה כדי לבחון את המקרה ולספק פרטים נוספים בימים הקרובים.

מנכ"ל משרד הבריאות של טונגה אמר שזה מצער שהמטוס כבר עזב את קרייסטצ'רץ' לפני שנודע על ההדבקות המקומיות בעיר. לדבריו, כל עובדי החזית, בהם צוותים רפואיים, שוטרים ועובדי נמל התעופה שהיו בתפקיד בעת נחיתת המטוס הוכנסו גם הם לבידוד. הוא הוסיף כי כל העובדים בסמוך לטיסה חוסנו.

בטונגה, השוכנת מצפון-מזרח לניו זילנד, חיים כ-106 אלף איש. כ-31% מהתושבים מחוסנים בשתי מנות ו-48% מהם קיבלו לפחות מנה אחת, לפי קבוצת המעקב Our World in Data.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully