וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: מעריכים שישראל וארה"ב ביצעו את מתקפת הסייבר נגד תחנות הדלק

31.10.2021 / 9:18

ראש ההגנה האזרחית אמר כי החקירה טרם הושלמה, אך הוא סבור ששתי המדינות אחראוית לשיבושים הקשים בתחנות ברחבי המדינה. הוא גם האשים אותן במתקפת הסייבר נגד מערכת הרכבות ביולי ובתקיפת נמל מרכזי בשנה שעברה. רק מחצית מ-4,300 התחנות חוברו מחדש למערכות

בווידאו: תחנות דלק באיראן הושבתו בעקבות מתקפת סייבר/צילום: רויטרס

ראש ההגנה האזרחית של איראן האשים אתמול (שבת) את ישראל וארצות הברית כמי שככל הנראה עומדות מאחורי מתקפת הסייבר ששיבשה את תחנות הדלק ברחבי הרפובליקה האסלאמית. עם זאת, הוא ציין שהחקירה הטכנית טרם הושלמה.

"אנחנו עדיין לא יכולים לומר זאת מבחינה פורנזית, אבל מבחינה אנליטית אני מאמין שזה בוצע על ידי המשטר הציוני, האמריקנים והסוכנים שלהם", אמר גולאם רזא ג'לאלי, ראש ההגנה האזרחית האחראית על אבטחת הסייבר, בריאיון לטלוויזיה הממלכתית. ג'לאלי הסיף כי איראן "בטוחה" שארצות הברית וישראל אחראיות גם למתקפות הסייבר על מערכת הרכבות של איראן ביולי האחרון ועל נמל בנדר עבאס במאי 2020.

תור בתחנת דלק בטהראן, איראן, 27 באוקטובר 2021. Fatemeh Bahrami, GettyImages
נוסעי אופנוע בתחנת דלק בטהראן, בשבוע שעבר/GettyImages, Fatemeh Bahrami

שירותי הרכבות של איראן חוו שיבושים ביולי האחרון, והאקרים פרסמו את מספר הטלפון של לשכת המנהיג העליון עלי חמינאי בתור מספר לקבלת מידע. המספר הופיע גם על חלק מתחנות הדלק בעת מתקפת הסייבר בשבוע שעבר.

סוכנות הידיעות אירנ"א דיווחה אתמול כי כמחצית מ-4,300 תחנות הדלק באיראן חוברו מחדש למערכות המומחשבות וחידשו את מכירת הדלק המסובסד. שעות לאחר מתקפת הסייבר, תחנות הדלק נפתחו מחדש בהדרגה אך ניתן היה רק להפעילן ידנית למכירת דלק יקר יותר.

איראן אמרה בשנים האחרונות כי היא נמצאת בכוננות גבוהה מפני תקיפות סייבר מצד אויבותיה, בראשן ארצות הברית וישראל. מנגד, ארצות הברית, ישראל ומעצמות מערביות אחרות האשימו את איראן בניסיונות לשבש ולפרוץ לרשתות שלהן.

נשיא איראן איברהים ראיסי אמר בשבוע שעבר כי מתקפת הסייבר, שפגעה קשות במכירות הדלק המסובסד, נועדה ליצור "אי-סדר".

השיבושים בתחנות הדלק באיראן, שהחלו ביום שלישי, התרחשו לקראת יום השנה השני ל"מחאת הדלק". המחאה פרצה בעקבות עלייה חדה במחירי הדלק בנובמבר 2019, והיא במהרה הפכה לפוליטית עד שדוכאה באלימות רבה של כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully