וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגילאור ועד זילבר - הכוח הפסול של פקידי המדינה

ממי פאר

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 16:21

פעם אחר פעם אנחנו נתקלים בשיכרון הכוח הפסול והמקומם של פקידי מדינה ועוברים לסדר היום כי יש חשוב ויש דחוף. הגיע הזמן לעצור ולחשב מסלול מחדש, ומקרה עמיר פרץ הוא הווייז שנפל כפרי בשל לידי מקבלי ההחלטות.

כידוע, פקידי המדינה וחברי הוועדות השונות נבחרים לתפקידיהם רק כי הם טובים הרבה יותר מהאחרים. אין שום פרמטר אחר בבחירתם, אפילו לא היכרות שטחית או חלילה שיחת מסדרון של שתדלנות זעירה. הם מורמים מעם. לכן הם מרשים כנראה לעצמם לקבל החלטות אכזריות, מרושעות, מקוממות, מנותקות מהמציאות ומההיגיון הבסיסי.

יש חוט מקשר אחד שהופך את הדמוקרטיה למחוז מסוכן אם לא מכניסים בה שפיות והגיון. לחוט המקשר קוראים תקשורת - ולא באשמת התקשורת אלא באשמתם הישירה של מאכיליה. התקשורת אוכלת בכיף ולשובע, ובצדק.

כל פקיד יודע שכדי לקבל אייטם תקשורתי, כדי למקם את עצמך כמועמד ראוי לתפקיד הבא, עליך לקבל החלטות שהתקשורת אוהבת. אמר לי פעם שופט מחוזי בכיר בדימוס, ערב פרישתו, כשביטנו הייתה מלאת כעס על המערכת בה עבד יותר מ-30 שנה, ש "יש שופטים שלא מכירים את המילה זיכוי, ויש שופטים שמקבלים החלטות לפי הסיכויים שלהן לקבל בולטות תקשורתית". אני לא מקבל את דעתו ובטוח שכל השופטים ישרים כסרגל, אבל - דעתו מפחידה.

דלית זילבר. יחצ,
זילבר/יחצ

אחזור לעמיר פרץ. כששמעתי שמועמדותו לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית נפסלה ע"י ועדת גילאור, לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. החלטה מקוממת, צינית, מרושעת, מנותקת מן המציאות.

להחליט שלאדם כמו עמיר פרץ אין מספיק ניסיון ניהולי וכלכלי? לפסול אותו בשל כך ובשל קרבתו לשר הביטחון בני גנץ? שומו שמיים. האיש כבר 40 שנה בפוליטיקה, מקורב ומכיר כל פוליטיקאי, עם רובם הפסיק לריב ולהשלים. אדם שהיה שר הביטחון של המדינה עם הצבא החזק ביותר באזור ותקציב של עשרות מיליארדי דולר ושהיא עלינו את כיפת ברזל, שהיה שר הכלכלה, שהיה ראש עיר ושהיה יו"ר ההסתדרות ואחראי בה על תקציבים בסד"ג של 100 מיליארד דולר, הוא באמת לא ראוי בעיניכם לכהן כיו"ר התעשייה האווירית של ישראל? זו אגב כפופה למשרד הביטחון שבראשו כיהן, ותקציבה כ-4 מיליארד ש"ח בשנה בסך הכל. קטן עליו!! לומר על עמיר פרץ שהוא חסר ניסיון זה כמו לומר על אהוד ברק שאינו מבין בביטחון או על אביגדור ליברמן שאינו מבין בפוליטיקה, בביטחון ובכלכלה.

אם פרץ היה נבחר, האייטמים היו עליו, איש לא היה שם לב לזהות ושם הוועדה המאשרת. אך מהרגע שנפסל בבושת פנים, הסיפור הוא הוועדה. איזה גיבורים אתם, הכרעתם שני שרי ביטחון. אחלה אייטם. כפיים לכולכם.

אם לבני גנץ יש אומץ לב ציבורי, ערכי ואישי, הוא חייב להתעקש להעביר את ההחלטה הזו בממשלה.

זה מחזיר אותי לסיפור דלית זילבר ובנימינה (גילוי נאות - אני מעורב לטובת בנימינה). נכון שלא שמעתכם עליה? אם לא תשמעו, איך היא תתקדם? זילבר היא מנכ"לית מינהל התכנון של מדינת ישראל. כוח אדיר ניתן בידיה. רוצים דוגמא? במועצת בנימינ- גבעת עדה עמלו מזה 7 שנים על הכנת תכנית מיתאר נהדרת למושבה. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אימצה את התכנית כלשונה, עניין די נדיר. התכנית הגיעה לאישור הוועדה הארצית, כנדרש, והגברת זילבר שספק אם ביקרה בשנים האחרונות בבנימינה, פסלה אותה במחי יד ולא די בכך, אלא שהודיעה שההחלטה נתקבלה ולא יהיה דיון עם הצדדים. כי מי זה עבורה ראש המועצה, למשל, ומי הם תושבי בנימינה-גבעת עדה שבחרו בו ברוב מוחץ? חבורה של נודניקים שעלולים להפריע לה בדרך לתפקיד הבא. איתי ויסברג, ראש המועצה, איש ערכי מאין כמוהו וישר כסרגל, מתכוון לצאת למאבק נחוש ולהפוך את החלטה של זילבר שעלולה להרוס לו את המושבה. אבל זילבר תילחם, הכוח בידיה. פקידה או לא פקידה?


הכותב הינו יועץ אסטרטגי, פאר לוין תקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully