וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר המועצה בראשל"צ שיצא בקריאה הומופובית מתנצל: "איש באמונתו יחיה"

עודכן לאחרונה: 28.10.2021 / 15:17

הרב אריה כהן, חבר המועצה מסיעת ש"ס, פנה לראש העיר בבקשה לאסור כניסת מרצים הומואים ולסביות למוסדות החינוך בעיר. לאחר שעורר סערה, הוא פרסם פוסט בו הבהיר את כוונתו המקורית: "יתכן ובחירת המילים בניסוח המכתב לא היו מדויקות"

בווידאו: עשרות אלפים במצעד הגאווה בתל אביב/צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

חבר מועצת עיריית ראשון לציון, הרב אריה כהן מסיעת ש"ס, פרסם היום (חמישי) פוסט בפייסבוק בו התנצל והבהיר אמירות הומופוביות קודמות שלו במסגרת פנייה לראש העיר רז קינסטליך. זאת, לאחר שביקש מראש העיר לאסור כניסת מרצים הומואים ולסביות למוסדות החינוך בעיר - ועורר סערה.

"האם אני באמת שונא חילונים ולהט"ב? האם אני בעד שוויון וסובלנות? ומה דעתי באמת על מה שקורה בראשון לציון?", כתב הרב בפתח דבריו. הוא הבהיר כי "אין לי רצון לכפות את דעתי על אחרים. אני בעד שכל קהילה תחיה את אורח חייה בשלווה בשלום ובכבוד הדדי".

"זו הסיבה שלא יצאתי בגלוי כנגד הרבה תופעות פה בעיר שהם נגד השקפת עולמי ואורח חיי, הבנתי שגם אם אני לא מסכים איתם, אני לא יכול לכפות את דעתי על אחרים", הוסיף.

אריה כהן, חבר מועצת עיריית ראשון לציון. שלומי כהן, כיכר השבת, אתר רשמי
"אין לי רצון לכפות את דעתי על אחרים". כהן/אתר רשמי, שלומי כהן, כיכר השבת

הרב הסביר את הנוסח בו השתמש בפנייתו לראש העיר, מה שיצר סערה סביב אותן התבטויות: "יתכן ובחירת המילים בניסוח המכתב לא היו מדויקות אבל אני מבהיר פה שוב ומעל לכל ספק: כל האמור במכתב היה רק נגד השיעורים של העמותות החיצוניות - מורים ומורות שהוסמכו על ידי משרד החינוך ללימודי אנגלית או היסטוריה אין זה עניינו של אף אחד איזה אורח חיים הם מנהלים בביתם, דתי או להט"ב - איש באמונתו יחיה", כתב.

ביום רביעי הרב אריה כהן עורר סערה כשכתב כי נערים פונים אליו ומספרים שנכנסים אליהם מרצים מהקהילה הגאה, פנה לעירייה ואמר להם להתבייש - "לא אתן לכם רשות ואפשרות שתהפכו לנו את העיר שלנו לסדום ועמורה". כהן הציע שמועצת העיר "תקבל החלטה לאסור מכל וכול כל על מנהל החינוך ומחזיקת התיק להכניס הומואים ולסביות לתת שיעורים לתלמידים לא במישרין ולא בעקיפין".

מנכ"ל איגי עופר נוימן אמר בתגובה לפוסט ההתנצלות כי "טוב שהוא התקפל. השנאה נתקלה בגל עצום של שיוויון ואהבה וזה מה שיקרה לכל שונא, מאיים, גזען וחשוך". הוא הבהיר שהם לא יתנצלו "על המאבק שלנו למען הקהילה והעתיד שלה, ונמשיך לחנך נוער גאה בכל מקום שנוכל ברחבי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully